ویژه برنامه‌های هفته سالمندان در شهر اصفهان

همزمان با فرارسیدن هفته سالمندان ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، تفریحی و آموزشی با رویکرد ایجاد امید، انگیزه و افزایش نشاط اجتماعی برای این قشر به عنوان شهروندان ارشد شهر اجرا شده است.

فهیمه السادات کدخدایی، مدیر دفتر تخصصی سالمندان (باغ تجربه) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دفتر تخصصی سالمند (باغ تجربه) یک مرکز تخصصی ویژه شهروندان ارشد شهر اصفهان است که در انتهای باغ غدیر واقع شده و روزانه بیش از ۳۰۰ مخاطب مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه روزانه برنامه‌های زیادی برای سالمندان شهر در باغ تجربه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری بوستان شعر، نشست‌های ادبی، ترنم شادی، همایش‌های علمی، مباحث روانشناسی و تکنیک‌های شاد زیستن همچنین پایش سلامت از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر دفتر تخصصی سالمندان (باغ تجربه) با اشاره به ویژه برنامه های هفته سالمندان در شهر اصفهان گفت: به مناسبت هفته سالمندان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که بخشی در باغ غدیر و بخشی در فرهنگسراها و مراکز تفریحی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرا شده یا در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: رونمایی از پرفورمنس دغدغه‌های سالمندان که بازیگران این نمایش‌ها از سالمندان باغ تجربه بودند، اجرای گروه سرود آوای تجربه در برنامه های شهری، برگزاری جشن تکریم سالمند با حضور بیش از سه هزار نفر شرکت کننده، برنامه‌های مشترک با مناطق ۱۲ و ۱۵ شهرداری اصفهان با محوریت سالمندان با عنوان «هنوز می‌توانم» و برپایی بوستان شعر با حضور استاد شهیر اصفهانی از جمله برنامه‌های هفته سالمندان در شهر اصفهان است.

کدخدایی سالمندان را مایه برکت شهر دانست و گفت: با اجرای برنامه‌های متنوع سعی داریم شکاف بین نسل نوجوان و جوان را با سالمندان کمرنگ کرده و به شهروندان ارشد شهر بگوییم منزوی نباشند و توانمندی‌های خود را نادیده نگیرند.

وی با بیان اینکه سالمندی به معنی از کارافتادگی نیست، افزود: درست است که سن سالمندی ۶۰ سال به بالا است، اما چون برخی از برنامه‌ها جنبه پیشگیرانه دارد، شهروندان ۵۰ سال به بالا می‌توانند به صورت رایگان در این برنامه‌ها ثبت‌نام و شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان به ثبت‌نام و شرکت در برنامه‌های هفتگی باغ تجربه می‌توانند به آدرس چهارراه علامه امینی، بعد از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، پارکینگ شماره پنج باغ غدیر مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۶۷۰۲۹۵ تماس بگیرند.

کد خبر 354758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.