شرایط بسیار سختی را برای عبور از بحران آب پشت سرگذاشتیم

شهردار اصفهان گفت: در مسئله زاینده رود، باید تمام مسائل از جمله گردشگری، سلامت مردم، حفظ فضای سبز و حفظ آثار تاریخی را در کنار هم در نظر گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهری، نمایندگان سازمان‌ها و جمعی از فعالان محیط زیست پیرامون موضوع آب تشکیل شد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز نگرانی شدیدی که پیرامون تامین آب وجود داشت برای سال جاری تا حدودی رفع شد، با این وجود این نگرانی برای سال‌های آینده همچنان وجود دارد و روزهای سخت‌تر از شرایط فعلی در پیش خواهد بود.   

وی هدف مشترک همگان را تامین آب شرب سالم مورد نیاز برای مردم ذکر کرد و افزود: هیچ کس نمی‌تواند بگوید آب شرب به عنوان یک حق مسلم بشری در اختیار کسی نباشد و در مجموع در موضوع آب باید اولویت بندی‌ها را نیز در نظر گرفت تا تصمیم غلطی اتخاذ نشود.     

شهردار اصفهان تأکید کرد: ایده آل این است که نه تنها رودخانه پر شود بلکه مادی‌های بسیار زیادی نیز که در شهر اصفهان وجود دارد از وجود آب بهره مند شوند؛ این موضوع باعث می شود پنج هزار هکتار فضای سبز شهر حفظ شده و همچنین از فرونشست زمین و آسیب رسیدن به  ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر نیز جلوگیری شود که البته این موضوع از حفظ فضای سبز نیز مهم‌تر است.

وی افزود: امسال سخت‌ترین روزها بر شهرداری اصفهان گذشت، شاید بسیاری از افراد ندانند که چه اتفاقات و اقداماتی به وقوع پیوست تا فضای سبز شهر همچنان حفظ بماند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حفظ زاینده رود تنها برای نگهداری فضای سبز، رونق گردشگری و حفظ میراث تاریخی نیست، گفت: جریان داشتن رودخانه در زاینده رود موجب حفظ سلامتی مردم نیز می شود، زیرا نرسیدن آب به تالاب گاوخونی باعث پراکنده شدن ریزدانه‌ها و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.   

شهردار اصفهان با بیان اینکه آبیاری و حفظ سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز کار آسانی نیست، تاکید کرد: در طول ماه های گذشته چند هزار تانکر برای آبیاری فضای سبز اصفهان خریداری و به کار گرفته شد تا این فضای سبز حفظ شود؛ اکنون تصمیمات باید به گونه‌ای اتخاذ شود که به هویت اصلی اصفهان آسیب وارد نشود، زیرا اصفهان تنها متعلق به خودش نبوده و به همه جهان تعلق دارد.  

کد خبر 354750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.