ضرورت انجام معاینه فنی تاکسی‌ها، هر سه ماه یک بار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: معاینه فنی تاکسی‌ها باید هر سه ماه یکبار انجام شود تا این خودروها با استاندارد بالاتری در سطح شهر تردد کنند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کنترل معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس با توجه به اینکه جزء وسایل حمل و نقل عمومی شهر به شمار می‌رود، سخت گیرانه‌تر انجام می‌شود و داشتن کارت معاینه فنی جزء الزامات صدور مجوز است.

وی افزود: تعداد ۹ اکیپ گشت بازرسی از ۳۱ شهریور تا ۱۵ مهرماه در ستاد مهر فعالیت دارند که شامل سه گشت تاکسیرانی، سه گشت اتوبوسرانی و دو گشت برای نظارت و مدیریت بار و کالا است تا هر نوع تخلف پارک در ایستگاه‌های اتوبوس، پارک دوبل و سوارکردن دانش‌آموزان بیش از حد مجاز را نظارت و اعمال قانون ‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: هیچ سرویس مدرسه‌ای حق سوار کردن بیش از پنج نفر دانش‌آموز را ندارد و چنانچه تعداد دانش‌آموزان در هر خودرو بیش از این تعداد باشد، اعمال قانون توسط پلیس راهور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلانشهر اصفهان در بحث سرویس مدارس جزو کم شکایت‌ترین استان‌های کشور است، اظهارکرد: بازرسان تاکسیرانی وضعیت سرویس مدارس را از لحاظ ظرفیت خودروها، مدارک و مجوز رانندگان، پوشش راننده و نحوه سوار و پیاده‌کردن دانش‌آموزان بررسی و ارزیابی می‌کنند.

صلواتی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در دو منطقه شهر اصفهان نرم‌افزار سرویس مدارس به صورت پایلوت در حال اجرا است تا با استفاده از آن والدین به بهترین شکل ممکن از وضعیت سوار و پیاده‌شدن دانش‌آموز خود به صورت پیامک مطلع شوند و سازمان تاکسیرانی نیز نظارت و مدیریت بهتری بر تاکسی‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرارداد شرکت های حمل ونقل دانش آموزی با والدین تحت نظارت تاکسیرانی است، گفت: در خصوص نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی سرویس مدارس جدی هستیم و امیدواریم بتوانیم رضایتمندی خانواده‌ها را حاصل کنیم.

کد خبر 354739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.