کشور نیازمند چهار یا پنج پایگاه هوایی اطفای حریق است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مناطق مختلف کشور نیازمند چهار یا پنج پایگاه هوایی اطفای حریق است تا آتش‌سوزی‌های غیر قابل دسترس در جنگل ها و مناطق حفاظت شده را پوشش دهد.

به گزارش  ایمنا،  عیسی کلانتری امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از سامانه آتش‌ نشانی هوایی تحت فشار کشور در شاهین شهر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آتش سوزی های بسیاری در جنگل ها ، مراتع و مناطق حفاظت شده غیر قابل دسترس بوقوع می پیوندد و این سامانه می تواند در این زمینه کارگشا باشد.

وی افزود: تاکنون در کشور سیستمی که قادر به اطفای حریق در مناطق دور افتاده و جنگل ها باشد ، وجود نداشت که با کمک وزارت دفاع و معاونت فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته شده در این زمینه ستادی شده وعملیات اطفای حریق با استفاده از صنعت هوایی کشور اجرایی شود.

کلانتری اضافه کرد: در دو سال اخیر در وزرات دفاع و معاونت فناوری ریاست جمهوی تلاش زیادی بعمل آمد تا سامانه پاشش تحت فشار آب بر روی یک فروند هواپیما نصب شود و این اولین پروازی بود که این سامانه توانست ۱۸ تن آب را در مدت ۵ ثانیه روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا در فاصله ۱۰۰ متری تخلیه کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود : امیدواریم بستر آموزش های لازم در کشور ایجاد شود و در ۲ سال آینده حداقل در چهار منطقه کشور پایگاه اطفای حریق هوایی ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز گفت: دستیابی به دانش این سامانه از اهمیت بالایی برخوردار بود چون کمتر کشوری در دنیا از آن بهره مند است.

سورنا ستاری افزود : این سامانه برای سایر هواپیماها نیز به راحتی قابل نصب است و این موضوع مهم است که از یک مجموعه امکانات در این زمینه برخوردارباشیم.

ستاری پاشش ۱۸ تن آب در مدت پنج ثانیه را کار بزرگی عنوان کرد و آن را مهم‌ترین دستاور در زمینه اطفای حریق در کشور عنوان کرد.

کد خبر 354723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.