آمریکا باید سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، غرب می‌خواهد بر خلاف واقعیت، از ایران تصویر یک «شیطان» بسازد در صورتی‌که این آمریکا است که باید تلاش کند تا موضع و سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد تا اتفاقات بهتری رقم بخورد.

به گزارش ایمنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، غرب تلاش دارد تصویر یک «شیطان» از ایران بسازد در حالی که این اصلا با واقعیت همخوانی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» گفت: «اگر نگاهی جدی و دقیق به بیانیه‌های کشورهای غربی بیاندازیم خواهیم دید که کلیدواژه اصلی تمام آنها، ایران بوده است».

زاخارووا ادامه داد: «غربی‌ها می‌خواهند تصویری از ایران بسازند و اینگونه جلوه دهند که ایران در دنیای امروز، کشور شر و شیطانی است. این بسیار عجیب است چرا که چند سال پیش از این، ما با ایران به توافق هسته‌ای (برجام) رسیدیم که نه تنها مسیری را برای ما فراهم کرد تا از موضوع هسته‌ای این کشور عبور کنیم بلکه مسیری را نشان داد که چطور می‌توانیم بر دیگر مسائل غلبه کنیم».

وی افزود: «و حالا کشور آمریکا سخت در تلاش است تا این توافق را از بین ببرد و دیگر کشورهای غربی نیز تلاش می کنند تا آن را حفظ کنند و در این میان چین و روسیه شدیدا از این توافق حمایت می‌کنند چرا که توافق هسته‌ای ایران الگوی بسیار خوبی در رابطه با این موضوع بود که چطور چندین کشور جامعه بین‌المللی می توانند در کنار هم مسئله‌ای را حل کنند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه علاوه بر این گفت: «حالا به نقطه ای رسیده‌ایم که برخی کشورهای غربی سعی دارند تصویر ناخوشایندی از ایران ترسیم کنند، تصویری که اصلا درست نیست و با واقعیت همخوانی ندارد و اصلا اقدام درستی نیست».

این دیپلمات روس در ادامه تأکید کرد: «کره شمالی نیز سال‌های سال به عنوان یک شیطان جلوه داده شده بود و سالیان سال رهبران این کشور و مردمش به عنوان عناصری پلید معرفی می شدند و جامعه بین‌المللی این کشور را یک شیطان واقعی تلقی می‌کرد و همانطور که اخیرا شنیده‌اید آقای «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا چندین بار از کره شمالی تشکر کرده است.

زاخارووا ادامه داد: «حالا این سوال پیش می آید که چه اتفاقی افتاده است، کره شمالی که همان کشور است و هیچ چیز تغییر نکرده و این آمریکا بوده که موضع خود و سیاستش را تغییر داده است. چنین اتفاقی می‌تواند در قبال ایران نیز بیفتد و قطعا اوضاع بهتر خواهد شد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تصریح کرد: «حالا زمان آن است که با یکدیگر همکاری داشته و تلاش‌هایمان را با یکدیگر متحد ساخته تا هر چه در توان داریم در کنار هم صورت دهیم و اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. نمونه خوب این همکاری مسئله خلع سلاح شیمیایی سوریه بود که با همکاری در کنار هم محقق شد».

منبع:فارس

کد خبر 354720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.