هزینه زیاد داروی بیماران اعصاب و روان دغدغه ای برای بهزیستی ایجاد کرده است

تیران-مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تامین نیازهای مددجویان بهزیستی به اعتبار مالی و مشارکت خیران نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مرضیه فرشاد در دیدار با فرماندار این شهرستان با اشاره به ماموریت های گسترده سازمان بهزیستی اظهار کرد: اعتبارات مالی این سازمان متناسب با جمعیت تحت پوشش و ماموریت های گسترده این سازمان نیست.

وی افزود: برای کیفیت بخشی به فعالیت ها و تامین نیازهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی علاوه بر افزایش بودجه دولتی به مشارکت بین بخشی و مشارکت خیران نیاز است و در شرایط فعلی اقتصادی کشور سران کشور و خیران برای رفع چالش های نیازمندان تدبیر کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: افزایش قمیت ارز در کشور چالش هایی را برای نیازمندان و افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله تامین داروی بیماران، تهیه غذای کودکان، ارائه خدمات حمایتی به افرادی که مراکزی نگهداری می شوند را با مشکل روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت سنگین داروی بیماران اعصاب و روان دغدغه جدی برای سازمان بهزیستی شده، تصریح کرد: در این شرایط سخت اقتصادی به همکاری مردم، افزایش مشارکت اجتماعی و کمک خیران برای رفع مشکلات نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مشارکت بین بخشی لازم است، خاطرنشان کرد: ارایه خدمات به مددجویان تحت پوشش سازمان های حمایتی نیازمند مشارکت بین بخشی است و فرمانداران استان اصفهان در این خصوص مشارکت خوبی دارند.

وی اضافه کرد: هر میزان که مسوولان دستگاه های اداری در فعالیت های عام المنفعه فارغ از مسوولیت اداری توجه و مشارکت داشته باشند، در هم افزایی بین بخشی نیز مشارکت و همکاری خوبی خواهند داشت و نتایج آن را در خدمت رسانی به مردم خواهیم دید. 

فرشاد به کاهش آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تربیت مربی مورد توجه قرار گرفته تا با مشارکت سایر دستگاه ها مربیانی برای هر منطقه تربیت و پس از آن مربیان خدمات آموزشی ارایه کنند.

وی اظهار کرد: بهزیستی در ارایه خدمات آموزشی با محدودیت اعتباری رو به رو است که طرح تربیت مربی به صورت مشارکتی انجام و مشکل کمبود مربی و اعتبارات را تا حدودی رفع کرده است.

کد خبر 354719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.