طرح "هر هفته هم رکابی" در اصفهان اجرا می‌شود

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری طرح "هر هفته هم رکابی" در سه شنبه هفته جاری گفت: همه ارگان‌هایی که در مدیریت شهری دخیل هستند در این طرح همکاری خواهند داشت تا فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان نهادینه شود.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهر دوچرخه‌ها است، از این رو سیاستی را طرح‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم فرهنگ دوچرخه‌سواری را در بین همه اقشار گسترش دهیم؛ دوچرخه متعلق به قشر خاصی از شهروندان نیست، بلکه متعلق به همه شهروندان است.

وی افزود: اتفاقی که در طرح "هر هفته هم رکابی" می‌افتد این است که ما با نهادهای شهری، ادارات، شرکت‌ها و همه ارگان‌هایی که به‌ نوعی مشغول خدمات‌رسانی هستند هم رکابی خواهیم داشت تا این فرهنگ در اصفهان نهادینه شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: سعی بر این است که اجرای این طرح در طول سال ادامه‌دار باشد و اگر این اتفاق به‌صورت نمادین انجام شود، علاوه بر این‌که بخش عمده‌ای از شهروندان همکاری خواهند کرد و سفر با دوچرخه را تجربه می کنند و انگیزه‌ای خواهد شد تا سفرهای بیشتری با دوچرخه داشته باشند چرا که تشویق‌هایی از جمله ارائه دوچرخه، تسهیلات خرید دوچرخه و ... از سوی مدیریت شهری برای شهروندان در نظر گرفته‌ شده است.

وی در ارتباط با سهم دوچرخه در سفرهای شهر خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است به کمک این طرح، دوچرخه سهم قابل‌توجهی از سفرهای شهری را به خود اختصاص خواهد داد و اجرای این طرح با این هدف است که بتوانیم این برنامه را در ابعاد شهری اجرا کنیم؛ طرح "هر هفته هم رکابی" با "شعار هوای اصفهان را داریم" و سه‌شنبه هفته جاری در منطقه سه شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

کد خبر 354680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.