رایزنی های ظریف در نیویورک

وزیرخارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتایان الجزایر، اتریش، هلند و سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و الجزایر با یکدیگر دیدار کردند. «عبدالقادر مساهل» با محمد جواد ظریف درباره مسایل منطقه، همکاری های اقتصادی و روابط دو جانبه، برجام و سایر موضوعات مورد علاقه گفت و گو کردند.

دیدار با «کارین کنیسل»، وزیر خارجه اتریش از دیگر برنامه های محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بود. در این دیدار  درباره برجام، حرکت آمریکا در نقض آن، همکاری کشورهای اروپایی با ایران برای حفظ این توافق و تامین منافع اقتصادی ایران، مسایل منطقه و مبارزه با تروریسم گفت و گو شد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد ایران خواستار راه حل سیاسی برای بحران سوریه است. اتریش در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

محمد جواد ظریف همچنین در دیدار با «استف بلاک»، وزیر خارجه هلند که در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، درباره برجام، مسایل منطقه ای و سازوکار ویژه اروپا برای تامین منافع اقتصادی ایران از توافق هسته ای گفت و گو کرد.

دیدار با وزیر خارجه سوریه نیز از دیگر برنامه های کاری ظریف در سازمان ملل بود.  محمد جواد ظریف و «ولید المعلم» در این دیدار درباره مسایل منطقه و بحران سوریه تبادل نظر کردند. ظریف در این دیدار بر راه حل سیاسی برای این بحران تأکید کرد.

کد خبر 354649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.