از هیچ طریقی واردات تلفن همراه نداریم/ افزایش غیر منطقی قیمت قطعات تلفن همراه

رییس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور گفت: وضعیت بازار تلفن همراه روز به روز بدتر می‌شود؛ این روزها ما به هیچ وجه و از هیچ طریقی واردات تلفن همراه نداریم.

به گزارش ایمنا، محمد مهدی غفوریان از افزایش غیر منطقی قیمت قطعات تلفن همراه خبر داد و اظهارکرد: قیمت این اقلام به حدی افزایش داشته که اگر قطعه‌ای از تلفن همراه مانند تاچ یا ال سی دی خراب شود باید هم قیمت خود تلفن همراه برای تعمیر آن بپردازید.

وی با اشاره به خلف وعده گمرک کشور، تصریح کرد: واردات ۶۰۰ هزار تلفن همراهی که قول داده بودند به زودی انجام می شود، صورت نگرفت، هرچند اگر این اقدام نیز انجام شود؛ فقط ۱۵ روز بازار را تغذیه می‌کند و بعد از آن بازار گوشی دوباره به حالت اول باز می‌گردد.

غفوریان از برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون وزیر ارتباطات خبر داد و گفت: در این جلسه برای گرفتن مجوز واردات تلفن‌های مسافری تلاش شد اما نتیجه‌ای در برنداشت.

وی در خصوص چگونگی واردات گوشی به صورت مسافری توضیح داد: پیش از این هر فردی بنابر توان مالی با سفر به خارج، حدود ۱۰ تلفن همراه با خود به داخل کشور می‌آورد؛ هزینه گمرک برای این نوع واردات معادل ۱۵ درصد قیمت هر گوشی بود اما به تازگی این کار ممنوع شده و هر فرد فقط اجازه وارد کردن یک گوشی به این طریق، دارد.

رییس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور اضافه کرد: شاید این موضوع قانونی و صحیح نباشد اما در شرایط کنونی تنها راه است، زیرا اگر به همین منوال پیش برویم باید آمادگی افزایش مجدد ۴۰ درصدی قیمت تلفن همراه (بدون درنظر گرفتن افزایش قیمت ارز است) را داشته باشیم.

وی از افزایش غیر منطقی قیمت قطعات تلفن همراه خبر داد و گفت: قیمت این اقلام به حدی افزایش داشته که اگر قطعه‌ای از تلفن همراه مانند تاچ یا ال سی دی خراب شود باید هم قیمت خود تلفن همراه برای تعمیر آن پرداخته شود.

غفوریان خواستار مساعدت بیشتر مسئولان برای بازار تلفن همراه شد و اظهارکرد: اگر حمایت و تسهیلاتی نباشد در آینده‌ای نزدیک شاهد بسته شدن واحد های صنفی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 354636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.