یک امتیاز شیرین با پنالتی تعویض طلایی/ ذوب‌آهن ده نفره بهتر بود

تیم فوتبال ذوب‌آهن با وجود اخراج مسعود ابراهیم زاده در نهایت موفق شد شکست در مقابل صنعت نفت را با تساوی عوض کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران ذوب‌آهن توانست از باخت تساوی بسازد و یک امتیاز شیرین در مقابل صنعت نفت کسب کند.

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

گل‌ها: طالب ریکانی دقیقه ۲۰، اکبر ایمانی دقیقه۲۹ برای صنعت نفت ، گابریل هرناندز دقیقه ۵۵ ، رحم زهیوی پنالتی دقیقه ۹۰+۱ برای ذوب‌آهن

اخطار: هادی محمدی از ذوب‌آهن، سیروان قربانی از صنعت نفت

اخراج: مسعود ابراهیم‌زاده دقیقه۶۳ از ذوب‌آهن

ذوب آهن: رشید مظاهری، هادی محمدی، عارف غلامی، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، قاسم حدادی‌فر(۴۶گابریل هرناندز)، محمدرضا عباسی(۸۲_مهران درخشان مهر)، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، ابوذر صفرزاده(۷۴-رحیم زهیوی) و ماریون سیلوا

سرمربی: امید نمازی

استقلال خوزستان: شهاب گردان، حسین بغلانی(۴۶-مصطفی احمدی)، عقیل کعبی، وفا هخامنش، محمد قریشی، حسین ساکی، اکبر ایمانی، سیروان قربانی، طالب ریکانی، میلاد جهانی(۶۹-فردین عابدینی) و کرار جاسم(۸۲-جاناتان)

سرمربی: پائولو سرجیو

داور:‏ محمدرضا اکبریان،، محمدرضا ابوالفضلی، جلیل شعرانی

شرح بازی:

ذوب‌آهن برای جبران شکست‌های این چند هفته اخیر در شرایطی به دیدار صنعت نفت رفت که آبادانی‌ها بعد از حواشی بازی هفته گذشته خودشان در مقابل پیکان به قصد امتیاز گرفتن به دیدار ذوب‌آهن آمده بودند. شاگردان امید نمازی خیلی زود بازی را در اختیار گرفتند و در ۱۵ دقیقه ابتدایی صاحب چند موقعیت نصف و نیمه هم شدند که بی دقتی مهاجمان ذوب‌آهن و درخشش دروازه‌بان صنعت نفت باعث شد دروازه نفت باز نشود.

در اواسط نیمه اول نفتی‌ها در عرض ۱۰ دقیقه جریان بازی را به سود خودشان بازگرداندند و با دو شوت از راه دور شاگردان امید نمازی را غافلگیر کردند تا با برتری ۲ گله راهی رختن شوند. با شروع نیمه دوم امید نمازی با فرستادن گابریل هرناندز به زمین سعی در استفاده از سانتر و ضربات سر داشت که این تاکتیک خیلی زود جواب داد و هرناندز توانست یکی از گلهای خورده را جبران کند.

بعد از گل، ذوب‌آهنی‌ها امیدوار شدند ولی اخراج عجیب مسعود ابراهیم‌زاده و ده نفره شدن ذوب آهن شرایط را سخت‌تر از قبل کرد ولی باز هم ذوب‌آهن بود که با یک یار کمتر فشار زیادی بر روی دروازه نفت وارد کرد تا در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی به داد ذوب‌آهن برسد و شاگردان امید نمازی با حداقل امتیاز که حقشان هم بود از زمین خارج شوند.

شرح گل‌:

دقیقه ۲۰ گل اول صنعت نفت: طالب ریکانی در فاصله ۳۰ متری دروازه ذوب‌اهن پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و با یک شوت زمینی و پای چپ توپ را به گوشه دروازه ذوب‌آهن فرستاد.

دقیقه ۲۹ گل دوم صنعت نفت: اکبر ایمانی با قلدری توپ را در میانه میدان از هاقبک ذوب‌آهن گرفت و با پیشروی تا پشت محوطه جریمه با یک بغل پای دقیق و در حالی که رشید مظاهری هم روی توپ اثر گذاشت موفق شد دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

دقیقه ۵۵ گل اول ذوب‌آهن: سانتر ماریون سیلوا با ضربه سر گابریل هرناندز به گوشه دروازه شهاب گردان رفت.

دقیقه ۹۰+۱ گل دوم ذوب‌آهن: برخورد سیروان قربانی با میلاد فخرالدینی یک ضربه پنالتی نصیب ذوب‌اهن کرد که رحیم زهیوی با ضربه‌ای دقیق توپ را تبدیل به گل تساوی تیمش کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰ – شوت حدادی فر با واکنش گردان به کرنر رفت 

دقیقه ۲۱ – ضربه فخرالدینی راهی به دروازه نفت پیدا نکرد

دقیقه ۴۳ – کرنر نیک نفس و ضربه سر عارف غلامی با واکنش به موقع شهاب گردان به کنر رفت.

دقیقه ۴۵ – شوت جاسم کرار در موقعیتی مناسب و از دخال محوطه جریمه با واکنش رشید مظاهری راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۷ – سانتر فخرالدینی و ضربه سر حسینی توسط شهاب گردان از گوشه بالایی دروازه بیرون کشیده شد تا ذوب‌اهن در گلزنی ناکام بماند.

دقیقه ۴۹ – شوت ابراهیم زاده با واکنش گردان برگشت داده شد.

دقیقه۷۰-شوت پای چپ کرار توسط مظاهری برگشت داده شد.

دقیقه۷۴- باز هم شوت کرار توسط مظاهری مهار شد.

دقیقه۸۹-دفع توپ مدافعان ذوب‌آهن با برخورد به بدن مصطفی احمدی تبدیل به یک موقعیت تصادفی شد که مظاهری با واکنشی خوب توپ را مهار کرد.

اتفاق ویژه:

ذوب‌آهن همچنان روی نوار نبردن حرکت می‌کند و بعد از شکست مقابل پدیده و استقلال خوزستان در سومین بازی متوالی لیگ برتری خودش هم موفق به کسب برد نشد. گلزنی رحیم زهیوی در اولین بازی خودش برای ذوب‌اهن هم قابل توجه بود.

بهترین بازیکن:

شهاب گردان دروازه‌بان سابق ذوب آهن نشان داد که هنوز هم دروازه بان قابل اعتمادی است و در این بازی توانست بارها در مقابل حملات ذوب‌آهن ایستادگی کند. اکبر ایمانی هم در فاز دفاعی عملکرد خوبی داشت.

کد خبر 354614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 0
    ذوب آهن با این همه امکانات وپتانسیل نباید از تساوی در برابر تیم ته جدولی وبدون برد صنعت نفت در اصفهان خوشحال باشد.این تیم آخرین تیم از ایران است که در کاپ آسیا به فینال راه یافته که بعد از آن هیچ تمی موفق به تکرارآن نشده است.آقای آذری نمازی در حد تیم ذوب آهن نیست آوردن منصور ابراهیم زاده برگشت به عقب نیست چون منصورخان راه موفقیت با این تیم را به خوبی بلد است لطفا دست از خود محوری بردارید.