آتش نشانی، شغلی آمیزه‌ از عشق و انجام وظیفه

لنجان-شهردار زرین شهر گفت:آتش نشانان جان خود را به واسطه عشقی که به مردم دارند کف دستشان می گیرند و با حرفه خود که مملو از عشق به هم نوع است، به عمق حادثه وارد می شوند تا هیچگاه آواری از غم بر روی قلب مردم شهرشان ننشیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در مانور عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری زرین شهر، آتش نشانی را شغلی از جنس عشق دانست و اظهار کرد: آتش نشانی یکی از پرخطرترین مشاغل به شمار می آید، چراکه آتش نشانان جان بر کف جان خود را به واسطه عشقی که به مردم دارند کف دستشان می گیرند و با حرفه خود که مملو از عشق به هم نوع است، به عمق حادثه وارد می شوند تا هیچگاه آواری از غم بر روی قلب مردم شهرشان ننشیند.

وی با بیان اینکه بارها شنیده ایم که افراد مختلف می گویند آتش نشان بودن شغل نیست عشق است، افزود: آتش ‌نشان شدن علاوه بر داشتن توانایی‌ بالای جسمانی و روحیه ای مقامو در برابر مشکلات نیازمند عشق و علاقه است واگر عشق در وجود آتش نشانان نبود قطعا کسی وارد این شغل نمی‌شد چراکه وقتی حادثه ای به وقوع می پیوندد و همه از محل حادثه می گریزند، این آتش نشان است، که جان خود را به خطر انداخته و برای نجات جان و مال همنوعان خود به دل حادثه می زند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: آتش نشان افرادی هستند که به واسطه شغل خود باید همیشه بیدار و گوش به زنگ هستند تا به محض وقوع حادثه‌ای خود را در حداقل زمان ممکن به محله حادثه رسانده و به حادثه دیدگان امداد رسانی کنند در همین راستا همواره باید ار آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی ادامه داد: آتش نشانان به واسطه شغل خود باید در تمامی ساعات شبانه روز در اوج آمادگی باشند و با توجه به تغییر فضای شهر، نوع حوادث و ...سازمان آتش نشانی شهرداری زرین شهر نیز شاهد تغییر و تحولات زیادی بود و با جوان سازی کادر این سازمان، حرکت نیروهای عملیاتی و اتش نشانان به سمت افزایش آمادگی جسمانی در راستای سرعت عمل بخشیدن در سرویس دهی به حادثه دیدگان و شهروندان بوده است.

محمدی با بیان اینکه این مانور چند منظوره با هدف نمایش توانمندی اتش نشانان برگزار شد، اضافه کرد: در مانور عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری زرین شهر، آتش نشان با بهره گیری از بیش از خودروی عملیاتی و تجهیزات بروز این سازمان توان خود را در مقابله با حوادث در مقابل چشم مردم به منصه ظهور گذاشتند تا در کنار حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی این سازمان، مردم نیز اطمینان خاطر داشته باشند که آتش نشانان در زمان وقوع حوادث با تمام توان به کمک آنان خواهند شتافت.

وی عنوان کرد: در این مانور با ایجاد صحنه های تصادف و اتش سوزی و همچنین عملیات امداد و نجات افراد گرفتار در یک ساختمان بلند مرتبه که دچار حریق شده بود، آتش نشانان با هدایت فرمانده این سازمان توان عملیاتی خود را در معرض نمایش گذاشتند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد:همچنین تیم اطفای حریق و امداد و نجات نیز در این مانور وارد صحنه حادثه شدند و با به نمایش گذاشتن توان عملیاتی، جسمی و علمی خود به اجرای این مانور پرداختند و با آغاز حریق حوزچه مایعات مشتعل با کف مخصوص به  اطفای حریق پرداختند.

در حاشیه این مانور حضور خانواده آتش نشان نظر هر بیننده را به خود جلب می کرد چراکه از نزدیک می توانستی اضطراب را در چهره آنها ببینی، «وقتی فرزندت دل به آتش‌ یا حادثه میزند تنها می توانم او را به خدا بسپارم» این قسمتی از صحبت های مادر یکی از آتش نشانان است که تسبیحی به دست گرفته بود و ذکر می گفت؛ او میگوید: سال هاست که بی‌قراری‌ و دل‌نگرانی جزیی از زندگی من شده و هر روز که پسرم به سمت محل کارش حرکت می کند او را با صلوات بدرقه می کنم تا خدا پشت و پناه او باشد.

همسر یکی از آتش نشان نیز می گوید: شغل همسرم دلهره مرا دو چندان کرده و روزی نیست که برای من و فرزندم با استرس سپری نشود. اوی اضافه می کند: وقتی همسرم به خانه می آید امیر حسین فرزندمان او را سوال پیچ کرده و می خواهد داستان اتفاقاتی که رخ داده را برایش تعریف کند ومن بسیاری از مواقع وقتی از سختی های کار خود سخن می گوید به یکی از اتاق‌های خانه می‌روم و یواشکی اشک می‌ریزم. وی ادامه می دهد: همسرم گاهی اوقات که در منزل است فرزندمان را با خود به محل کارش می برد و همین مسئله باعث شده بود تا پسرم به این شغل علاقه مند شود و همواره در خانه نقش یک آتش نشان را بازی می کند.

کد خبر 354608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.