مردم نباید به افزایش گرانیها کمک کنند

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه همه گرانیها به علت تحریم و نحوه مدیریت دولت نیست، بر اهمیت نقش مردم در کمک به کاهش قیمتها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه امروز ۶ مهرماه با فراخواندن خود و نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: متاسفانه انسانها دین شان عمیق نیست و تنها به صورت زبانی به دین اعتقاد دارند، در حالیکه اگر ضرر مالی هم دیدند باید پای دین خود بایستند و مقاومت کنند.

وی افزود: در قرآن هم اشاره شده که برخی عمیقاً دین الهی را قبول ندارند و اگر فایده ای برایشان داشت به دین می چسبند اما اگر در معرض امتحان قرار بگیرند از دین خود برمی گردند. 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی افراد اگر دین برایشان سودی نداشته باشد یا از دین برمی گردند یا به طاغوتهای زمان پناه می برند، افزود: قطعا اینگونه بودن برایشان ضرر بیشتری دارد، چرا که دین برای این نیست که مواد غذایی و رب گوجه ارزان شود بلکه دین برای این است که احتکار نکنند.

وی با اشاره به اینکه همه گرانی های اخیر به خاطر بی تدبیری دولت و تحریم ها نیست اظهار کرد: بخش زیادی از این مشکلات از طرف خود ماست که باعث بیشتر شدن مشکلات می شویم و اوضاع را بدتر می کنیم.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه انقلاب با انسانهای خوب به پیش می رود تصریح کرد: اگر انقلاب ها ضربه ای به خود زده باشند به دلیل وجود افرادی بوده است که دین و اعتقادات شان راسخ نبوده بلکه اعتقاداتشان تنها زبانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در گرانی ها نباید مردم چیزی بخرند، گفت: متاسفانه در جامعه ما برعکس است و وقتی چیزی گران می شود مردم بیشتر آن کالا ها را خرید می کنند .مردم نباید به گرانی ها کمک کنند بلکه به جای این حرص و طمع ها باید صبور بود. تمام این رفتارها در اسلام تقبیح شده است.

طباطبایی نژاد با ابراز تاسف از اینکه برخی در این اوضاع وضع مالی بدی پیدا کرده اند اظهار کرد: به همه ائمه جماعات مساجد توصیه می کنم که نسبت به مردم بی تفاوت نباشند و به افراد ضعیف توجه کنند.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد،⁦ مردم هم در آستانه سال تحصیلی جدید به دانش آموزان بی بضاعت کمک کنند تا بدون کیف و کتاب نمانند چرا که انفاق از بهترین اعمال است و باید در انفاق از بهترین چیزهای خود ببخشیم.

طباطبایی نژاد در خطبه های دوم نماز جمعه امروز با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز گفت: دشمنان چشم دیدن نمایش قدرتمندی ایران را ندارند و به صورت کور تفنگ خود را به سمت مردم بی گناه می گیرند.

وی افزود، کسانی که ادعای حقوق بشر دارند هم هیچ حرفی نمی زنند چرا که خود آنها تروریستها را تجهیز می کنند. دشمنان باید بدانند که مردم با شهادت قوی تر و منسجم تر می شوند و مقاومت شان هم در برابر ستمکاران و بدخواهان بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه روز ۲۳ محرم سالروز تخریب حرم امامین عسگری توسط مزدوران آمریکایی است، در خصوص مناسبت روز آتش نشان گفت: از طرف ملت ایران از این فرزندان ایران اسلامی تشکر می کنم که جان خود را در حوادث مختلف کف دست می گیرند و همواره به کمک مردم می آیند.

امام جمعه اصفهان در خصوص سخنرانی رییس جمهور درسازمان ملل هم گفت: رییس جمهور ایران در سازمان ملل به خوبی حق نامه نوشته شده را ادا کرد و خیلی از آنهایی که دلشان هم با ایران نبود برای ایران کف زدند

وی افزود: در مقابل همه حاضران و سران دولتهای حاضر به سخنرانی ترامپ خندیدند که این امر تا به حال بی سابقه بوده است که در سازمان ملل به رییس جمهور آمریکا بخندند و انصافا هم جای خنده هم بود.

کد خبر 354595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.