عباس: جهان کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

رییس تشکیلات فلسطینی با بیان اینکه جهان کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد گفت که هیچ وقت مخالف مذاکره نبوده و نیستیم و به صلح از طریق راه حل تاسیس دو کشور (فلسطین و اسرائیل) باور داریم.

به گزارش ایمنا، «محمود عباس» پنجشنبه شب در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از همه کشورها خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند تا از این طریق موضع فلسطینی ها در مذاکره قوی تر شود. عباس تاکید کرد که «قدس شرقی» پایتخت ابدی کشور فلسطین است و صلح بدون آن امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: ما خواهان حق تعیین سرنوشت برای ملتمان هستیم نه کمتر و نه بیشتر. رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از سیاست دولت ترامپ در آمریکا در قبال فلسطین انتقاد کرد و گفت: ما با دولت ترامپ با رویکرد مثبت روبرو شدیم، اما تصمیم ها و اقدام های آن که در تناقض کامل با تعهدات فرایند صلح بود ما را شگفت زده کرد.

وی افزود: دولت کنونی آمریکا تعهدات دولت های پیش از خود را نادیده گرفت و راه حل دو کشور را تضعیف کرد. دولت آمریکا همه توافق های امضا شده با ما را به طور کامل نادیده می گیرد. دولت واشنگتن با قطع کمک ها به تشکیلات خودگردان و آژانس اقدام و امداد پناهجویان (آنروا) و بیمارستان های قدس اقدامات تجاوزکارانه خود را گسترش داد.

وی همچنین تصمیم اخیر کنگره آمریکا درباره سازمان آزادیبخش فلسطین را غیرقانونی خواند. عباس از ترامپ خواست تا تصمیماتش در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و نیز وضعیت پناهجویان و شهرک سازی ها را لغو کند. وی شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی را مخالف قوانین بین المللی دانست.

وی همچنین مخالفت خود را با تصویب قانون موسوم به «کشور یهود» در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد و از کشورهای دیگر نیز خواست تا با آن مخالفت کنند. عباس تصریح کرد: قانون نژادپرستانه اخیر اسرائیل راه حل دو کشور را تضعیف و نظام آپارتاید را پی ریزی می کند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست تا با این قانون مخالفت کند و آن را باطل و غیرقانونی برشمرد. وی افزود: اسرائیل با حمایت های آمریکا هیچ یک از قطعنامه های سازمان ملل متحد را اجرا نمی کند.

عباس به اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب روستان الخان الاحمر در کرانه باختری اشاره کرد و این اقدام را نمونه ای از قلدری تل آویو دانست که باید متوقف شود. رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: در صورتی که واشنگتن از نقض توافق های قبلی با ما عقب نشینی نکند ما نیز به هیچ توافقی پایبند نخواهیم بود.

عباس همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا به نقض توافق ها با فلسطینیان پایان دهد و در غیراینصورت به گفته وی، فلسطین نیز به آنها پایبند نخواهد بود. عباس همچنین از اقدام آمریکا در قطع کمک ها به آنروا انتقاد کرد و ادامه داد که به رغم خواست آمریکا، این آژانس از بین نخواهد رفت.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحولات داخلی فلسطین و روند گفت و گوی گروه های فلسطینی گفت: به تلاش ها برای تحقق آشتی و پایان دادن به شکاف ها و اختلاف ها ادامه خواهیم داد.

عباس خبر داد که در روزهای آینده آخرین دور از مذاکرات آشتی بین گروه های فلسطینی برگزار خواهد شد. وی همچنین با انتقاد تلویحی از گروه‌های مقاومت فلسطینی گفت: دولت شبه نظامیان را در هیچ جایی نمی پذیریم و جز یک دولت در کرانه باختری و غزه را نخواهیم پذیرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 354555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.