تشدید نقدینگی، وضعیت اقتصادی کشور را بیمارتر کرده است

گلپایگان- نماینده مردم شاهین شهر،برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم بالایی در نقدینگی نهفته است که هنوز بیدار نشده، نقش مخرب سیستم بانکی در اقتصاد کشور از دلایل بروز مشکل اقتصادی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رکود اقتصاد مهم ترین مشکل اصلی کشور است، اظهار کرد: مشکل نقدینگی از سال‌های متوالی دامن گیر کشور بوده، اما در سال‌های اخیر این موضوع تشدید شد به حدی که از سال ۹۲ تاکنون نقدینگی چهار برابر شده است که ادامه این معضل جبران پذیر نخواهد بود.

وی گفت: تورم بالایی در نقدینگی نهفته است که هنوز بیدار نشده، نقش مخرب سیستم بانکی در اقتصاد کشور از دلایل بروز مشکل اقتصادی است.

نماینده مردم شاهین شهر ، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی افراد با توجه به نقشی که در کشور دارند سبب فساد اقتصادی می شوند و به مشکلات بیشتر دامن می زنند.

وی افزود: نبود مدیریت صحیح اقتصادی، نبود اطلاع رسانی شفاف از مشکلات اقتصادی به مردم، نبود یکپارچگی و اتحاد در سیستم اداری کشور، مبهم بودن حساب سرمایه‌ای، نبود ساختار مناسب برای هدایت اقتصاد، عدم حضور بانک مرکزی در مدیریت و نظارت بازار ارز و ... از دلایل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: با روش‌های مقطعی که همچون شُک به بازار و قسمت های مختلف وارد می شود، مشکلات اقتصادی رفع نمی شود، باید در یک مقطع زمانی سه تا پنج ساله با اجرای عملیات‌هایی بتوانیم وضعیت مشکل اقتصادی کنونی کشور را متوقف و به ریل و مسیر طبیعی خودش برگردانیم، در این مسیر برنامه‌ جامع از هر وزارتخانه کشور که فعالانه باشد نه منفعلانه، نیاز داریم.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ انقلاب بالاترین اختیار و اجازه در کشور را رییس جمهور فعلی داشته است، شورای هماهنگی هر تصمیمی بگیرد عین قانون است و می‌تواند قوانین موجود کشور را تعطیل و یا قوانین جدید را وضع کند البته طبق اخبار واصله برنامه صحیحی در دبیرخانه شورا به درستی سازماندهی نشده و دچار نوعی روزمرّگی است.

نماینده مردم شاهین شهر،برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور به مدیریتی دلسوز نیاز دارد تا شبانه روز تلاش کند، تأکید کرد: ایران دچار ضعف مدیریتی است، کشور ما غنی از منابع خدادادی است که باید به درستی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه مردم مقصر نیستند، مشکل از مدیریت مسئولان در کشور است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و مجلس باید به وظایف خود عمل کنند، حرکت منفعلانه و بی اهمیت بودن نسبت به رفع مشکلات اقتصادی کشور، دامن زدن عمدی به بروز مشکلات اقتصادی است.

حاجی دلیگانی افزود: کنترل نقدینگی نیاز به اراده دارد، اصلاح نظام بانکی و مدیریت بر بازار ارز موضوعاتی قابل حل شدن است فقط باید رودربایستی‌ها را کنار گذاریم و نخواهیم افرادی که دنبال رانت هستند را راضی نگه داریم.

وی گفت: بیشترین استفاده کنندگان از یارانه غیر مستقیم ثروتمندان جامعه هستند، بودجه دولت در سال ۹۸ باید به نفع طبقات ضعیف و محدودسازی طبقات مرفه بسته شود.

نماینده مردم شاهین شهر،برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگی در حال تعطیل شدن است، امروز برای جلوگیری از تعطیل شدن آن‌ها اراده نیاز داریم.

وی تأکید کرد: اگر چهار نمونه از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نقاط مختلف کشور احداث می‌شد با مشکل ارز و صادرات نفت مواجه نمی‌شدیم، چرا نفت خامی که هزار فرآورده نفتی از آن می‌توان تولید کرد باید صادر شود؟.

کد خبر 354546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.