درمان شریان‌های مسدود شده با مصرف چای زنجبیل

یکی از بهترین روش‌ها در درمان بیماری‌های قلبی، اصلاح غذاها، پرهیز از عصبانیت و مصرف برخی از داروهای گیاهی است.

به گزارش ایمنا، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی، گرفتگی رگ‌های قلب است که می‌تواند به بیماری‌های مزمن از جمله حمله قلبی، سکته یا حتی مرگ منجر شود. گیاهان بسیاری وجود دارند که اثرات درمانی و پیشگیری کننده از بیماری‌های قلبی عروقی دارند. این گیاهان باعث کاهش چربی خون و فشار خون شده، ضربان قلب را تنظیم کرده و از سخت شدن عروق قلب جلوگیری می‌کنند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای موجود در گیاهان در بهبود سلامت قلب و عروق نقش مهمی دارند. اما بیماران قلبی باید توجه داشته باشند که داروهای گیاهی با داروهای مصرفی آن‌ها که توسط پرشک تجویز شده است، تداخل نداشته باشد.

چای زنجبیل و کاهش بیماری‌های قلبی

زنجبیل یک گیاه دارویی پرخاصیت است که از آن با نام "عصاره جوانی" یاد می شود. بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که این گیاه در کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن که مقدمه‌ای بر بیماری آلزایمر است تأثیر دارد. اما از دیگر خواص موثر زنجبیل می توان به درمان شریان‌های مسدود شده یا گرفتگی عروق اشاره کرد. ترکیبات فوق العاده موجود در زنجبیل از گرفتگی عروق بدن به ویژه رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف این گیاه می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی قند خون و خطر بیماریهای قلبی را کاهش دهد. برای تهیه چای زنجبیل می‌توانید یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و اجازه دهید تا به مدت پنج دقیقه دم بکشد. نوشیدن روزانه دو تا سه فنجان از این چای روزانه سبب باز شدن گرفتگی رگ‌ها می‌شود.

پاکسازی رگ‌های قلب​ به کمک چای سبز

به گفته محققان برای پاکسازی رگ‌های قلب افراد باید مصرف سبزی‌ها، چای سبز و داروهای گیاهی و میوه‌های شیرین را افزایش دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه حداقل یک فنجان چای سبز یا سیاه می‌تواند سلامت قلب را به دنبال داشته باشد. اما باید در نظر داشت که چای سبز باعث خنثی شدن اثر داروی "وارفارین" می‌شود، بنابراین افرادی که چای سبز و وارفارین مصرف میکنند باید خون خود را به طور مرتب چک کنند تا اثر دارو کم نشده باشد.

خواص تخم شنبلیله در کاهش کلسترول خون

مصرف دانه‌های شنبلیله به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر، کاهش سطح کلسترول بد خون را به دنبال دارد و به رفع گرفتگی عروق کمک می‌کنند. برای رفع گرفتگی عروق نیز توصیه می‌شود افراد یک قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله را به مدت یک شب خیس کرده و سپس آن‌ها را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت ناشتا مصرف کنند.

کد خبر 354543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.