کانون‌های مساجد نباید از اعتبارات محلی بی‌بهره بمانند

تیران-سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اصفهان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نباید از اعتبارات و حمایت‌های محلی و شهرستانی بی‌بهره بمانند.

حجت‌الاسلام محمدرضا نیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به توزیع اعتبارات در کانون‌های مساجد اظهار کرد: توزیع بودجه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از این پس بر اساس کیفیت فعالیت و فعالیت‌های شاخص است.

وی افزود: خدمات ویژه‌ای برای اعضا و فعالیت‌های اجرایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح ملی پیش‌بینی شده که به مرور زمان توزیع می‌شود و در استان اصفهان نیز تفاهم نامه‌های همکاری بین دستگاه‌های اداری، نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد و دبیرخانه کانون‌های مساجد ایجاد شده که فرصت توسعه فعالیت‌های این نهادهای فرهنگی مساجد را همراه دارد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه کانون‌های مساجد از اعتبارات حمایتی محلی در بعضی از مناطق بی‌بهره هستند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نباید نسبت به اعتبارات و حمایت‌های محلی و شهرستانی بی‌بهره بمانند و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد مشارکت بین بخشی اعتبارات مالی و امکاناتی را برای این مراکز فراهم کنند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد هر کدام نماینده‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف کشور هستند و خدمات فرهنگی ارایه می‌دهند که چنین گستردگی در سایر سازمان‌ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام نیستانی تنوع فعالیت در کانون‌ها را مهم دانست و یادآور شد: این تنوع فعالیت‌ها نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی از سوی سازمان‌های اداری، مردم و خیران است تا اینکه شور و رونق فعالیت‌ها دو چندان شود.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تیران و کرون گفت: فعالیت‌های شاخص فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد این شهرستان در حال انجام است که قابلیت گسترش آن وجود دارد.

کد خبر 354538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.