راه‌اندازی مراکز نوآوری در کلانشهرهای کشور

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی کلانشهرهای کشور گفت: مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی مراکز نوآوری در سطح کلانشهرهای کشور، کمک به مدیریت شهری در حل معضلات و مشکلات شهری است.

به گزارش ایمنا، شهریار آل شیخ با اشاره به راه‌اندازی مراکز نوآوری کلانشهرها، اظهار کرد: تفاوت عمده این مرکز با سایر مراکز نوآوری این است که موضوع اصلی مورد بحث در این مراکز دستیابی به راه حل‌های کارشناسی در اداره شهر خواهد بود.

وی افزود: اتصال شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی و دولتی به بدنه مدیریت شهری در کلانشهرها یکی دیگر از اهداف این مراکز است که به صورت‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه مشهد و تبریز از کلانشهرهای پیشرو در راه‌اندازی این مرکز به شمار می آیند، تصریح کرد: این روش‌ها شامل ارتباط با دانشگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه با آن‌ها، تعامل سازنده با اساتید و دانشجویان و سازمان‌های مختلف به جهت آشنایی بیشتر با چالش‌های شهری است.

آل شیخ با اشاره به اینکه زیرساخت‌هایی نیز برای جلب مشارکت در این مراکز پیش‌بینی شده است، گفت: این مراکز نیازمند ورودی‌هایی هستند تا بتوانند با بهره‌گیری از مجموعه‌های دانشگاهی و مراکز دانش‌بنیان به رفع چالش‌های شهری و رسیدن به پاسخ مشکلات آن برسند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری مشهد، اطلاعات ورودی در قالب‌های مختلف همچون نظام ایده‌شهر که همان ایده‌های مردمی است به ایده‌های پژوهشی تبدیل و با مداخله صحیح به کسب و کار تبدیل می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: قطعاً یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی مراکز نوآوری شهری، تجاری‌سازی و اتصال ایده‌های خوب شهری به این چرخه خواهد بود.

کد خبر 354533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.