لوله کشی زاینده‌رود بدون اطلاع مسئولان شهرستان توهین بود

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد، پروژه هایی که فرماندار شهرستان از آن بی اطلاع بوده اجرایی شود چراکه در مرحله نخست مسئولان ارشد لنجان باید توجیه شوند تا چنانچه اجرای طرحی به نفع مردم شهرستان بوده اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست شورای اداری شهرستان لنجان اظهار کرد: امروز به حکم عقل و شرایط زمانی کشور نیازمند اتحاد و وحدت همه جانبه مسئولان و مردم است، بر همین اساس باید بر روی مشترکات بیش از پیش تمرکز داشت و مواردی که بر روی آنها اختلاف وجود دارد را کمرنگ کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی مسئولان شهرستان با وحدت کامل تنها به دنبال رفع مشکلات مردم هستند، افزود: در بعضی از مسائل اختلاف نظرهایی وجود دارد که البته طبیعی بوده، اما مسئله مهم آن است که مسایل بر روی ریل قانونی دنبال می شود تا از این ظرفیت برای رفع برخی از مشکلات استفاده شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه توسعه ای این شهرستان اضافه کرد: در سال ۱۳۷۲ زمانی که یکی از برنامه های توسعه ای شهرستان لنجان در دست تدوین بود، از مسئولی طرح سوال شد، منابع مشاورانی که طرح جامع شهرهای این شهرستان را تهیه کرده، از کجا تامین شده است؟

وی ادامه داد: در پاسخ مطرح کردند: "منابع این طرح را کارخانه ذوب آهن تامین کرده" و به خوبی نمایان بود کسی که منابع را تامین می کند خود نیز حکم می کند این طرح چگونه تدوین شود.

وی عنوان کرد: امروز در مرحله نخست مشاوران طرح باید ارزیابی خود را از برنامه توسعه ای شهرستان لنجان که در گذشته تهیه شده است ارایه کنند، چراکه در آن زمان مشاوران اعلام می کردند توسعه صنعت تعطیل و به کشاورزی توجه شود، اما امروز عکس این مسئله را شاهد هستیم.

کوهکن خاطرنشان کرد: نظرات کارشناسی بسیار محترم بوده، اما آن کسی که مسلط به اطلاعات کامل منطقه ای است فهم صحیح آن را دارد که مجموعه ای از اطلاعات را کنار هم قرار داده و آنچه به صلاح شهرستان را رقم بزند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات مشاوران تبعات اجتماعی به همراه دارد، افزود: در گذشته انتخاب اشتباه عبور خط مترو از زمین‌های زراعی توسط کارشناسان و مشاورانی که این مسیر را مورد بررسی قرار داده بودند، این طرح را روی زمین باقی گذاشت و مجریان امر نیز در طول چهار سال نتوانستند این مهم را تحقق ببخشند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول مدت گذشته نیز جلسات متعددی برگزار شد تا بتوانیم به کارشناسان و مسئولان امر تفهیم کنیم، نکته‌ای که پنج سال پیش در جلسه کارشناسی مطرح کردیم، که عبور خط مترو از زمین های زراعی امکان پذیر نیست به چه علت بوده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مشاوری که در تهران طرح جامع و تفصیلی شهر باغبادران را تهیه کرده، به هیچ یک از مسایل این شهر توجه نداشته و طرحی اشتباه را ارایه داده و این مسئله مشکلات فراوانی را برای این شهر باغبادران به وجود آورده است، از این رو تا زمانی که مشاوران تک تک مسایل را تحلیل نکنند، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث انتقال آب زاینده رود از بالادست به اصفهان از طریق لوله گفت: زمانی که از تصمیم برای کلنگ زنی و اجرای این طرح در شهرستان مطلع شدم، با توجه به اهمیت موضوع با فرماندار شهرستان تماس گرفتم، نکته جالب بی اطلاعی فرماندار شهرستان لنجان از موضوع بود و قطعا این مهم قابل قبول نیست که مسئولان در استان تصمیم به اجرای چنین طرح مهمی را بدون اطلاع مسئولان شهرستان اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم این به هیچ عنوان قبول نخواهم کرد پروژه هایی که فرماندار شهرستان از آن بی اطلاع بوده اجرایی شود چراکه در مرحله نخست مسئولان ارشد شهرستان لنجان باید توجیه شوند تا چنانچه اجرای طرحی به نفع مردم بوده به مرحله اجرا برسد، البته با توجه به روحیه مردم نگری استاندار اصفهان پس از پیگیری انجام شده، دکتر مهرعلیزاده نیز پذیرفت اجرای این طرح باید متوقف شود.

کوهکن یادآور شد: نباید فراموش کرد انتقادهایی که از بعضی مسایل داریم، شخص خاصی خطاب ما نبوده، بلکه شیوه مورد انتقاد است و برهمین اساس هرکاری که قرار باشد در لنجان انجام گیرد بهتر است به فهم و عقل مسئولان شهرستانی توجه داشته باشند تا شاهد مشکلات اجتماعی نباشیم.

کد خبر 354530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.