نوروزی: بر مبنای انضباط مالی حرکت کردیم

شهردار اصفهان گفت: ایجاد انضباط مالی در همه سازمانها، بهره وری و فرصت سازی ضروری است از این رو طی یک سال گذشته در شهرداری اصفهان در این راستا حرکت کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در شانزدهمین همایش ملی حسابداری ایران با ابراز خشنودی از انتخاب شهر اصفهان برای برگزاری این همایش ملی اظهار کرد: این فرصتی برای حسابداران است تا علاوه بر اینکه کار تخصصی خود را انجام می دهند از میراث تاریخی زیبای بر جای مانده از گذشته این شهر دیدن کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری است که به شبکه شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی پیوسته، تصریح کرد: این شهر بر اساس محور زاینده رود ساخته شده، اما امروز با مصیبت بزرگی همچون خشکسالی مواجه شده است و جا دارد تا همه معماران، مهندسان، اساتید دانشگاه و ... سبک جدیدی از زندگی در این شهر را برای مردم ایجاد کنند و تسلیم شرایط سخت موجود نشوند.

شهردار اصفهان با اشاره به علم حسابداری، ادامه داد: حسابداری در نظام های دموکراسی یکی از ابزارهای شفاف سازی و شفاف سازی یکی از اصول حقوق شهروندی است. شفاف سازی می تواند حاکمان را پاسخگوی افکار عمومی کند، هزینه ها را کاهش و بهره وری را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه حسابداری حقوق شهروندی را تحقق می بخشد، افزود: حسابداری مدیران را تحت فشار افکار عمومی قرار می دهد تا انضباط مالی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نوروزی اضافه کرد: در صورتی که حسابداری امروزه به طور دقیق بر دستگاه ها، سازمانها، نهادها و شرکت ها حاکم شود اعتماد عمومی افزایش یافته و جلوی فساد گرفته می شود. تمام این موارد می تواند باعث افزایش امید شده و در شرایطی که نظم و انضباط مالی حاکم باشد، گره گشایی از مشکلات کار سختی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه باید همایش ها و مقالات متعدد در خصوص حسابداری برگزار و نوشته شود، افزود: این موضوع اثر بسیار مهمی در اداره امور کشور دارد چراکه حسابداری یک فن بسیار مهم و یک علم است. حقوق یک علم است اما علاوه بر این یک فن و یک هنر نیز هست. حسابداری نیز همین گونه است. هنر نظم بخشیدن است تا جلوی فساد گرفته شده و افکار عمومی را روشن کند.  

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک قاضی نمی تواند بدون نظر کارشناسان حسابداری حکم صادر کند، تصریح کرد: پیچیده ترین دعاوی و مسائل اقتصادی فقط با نظر کارشناسی حسابداران منجر به رای در دادگاه می شود. امروزه دعاوی حقوقی از پیچیدگی های بسیاری برخوردار است که کار قضات را بسیار مشکل می کند، بنابراین این حسابداران و کارشناسان مالی هستند که علاوه بر دادگاه ها، در شرکت ها، ارگان ها و دستگاه های مختلف تصمیم سازی می کنند.  

نوروزی اظهار امیدواری کرد: با دقت بیشتر و ایجاد انضباط مالی در همه سازمانها، بهره وری، فرصت سازی و هزینه ها منطقی شود و ما در یک سال گذشته در شهرداری اصفهان در این راستا حرکت کردیم.

وی از حسابداران درخواست کرد: نظرات خود را راجع به بهبود انضباط مالی شهرداری ها و شهرداری اصفهان در شرایط سخت اقتصادی امروز ارائه کنند، زیرا مدیریت شهری از نظرات و پیشنهادهای تخصصی استقبال می کند.

کد خبر 354496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.