فعالیت سامانه سماح برای ثبت نام زائرین اربعین از امشب

رییس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در عتبات مقدسه (سماح) برای ثبت نام زائرین اربعین حسینی از امشب فعال می شود.

به گزارش ایمنا، حمید محمدی روز چهارشنبه در نشست سراسری مدیران حج و زیارت افزود: رسالت سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین، ثبت نام زائران است که در این رابطه نیز تجارب خوبی از سال های گذشته به دست آورده است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح انجام می گیرد، گفت: این سامانه ارتقا یافته است و از نخستین ساعات ثبت نام اربعین تا آخرین لحظه در خدمت متقاضیان عزیمت به اربعین خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، هزینه روادید اربعین امسال برابر با ۴۰ دلار تعیین شده است، افزود: با هماهنگی و مساعدت بانک مرکزی، زائران معادل ریالی هزینه روادید را با نرخ بازار ثانویه پرداخت می کنند.

محمدی تاکید کرد: آمادگی دفاتر کارگزاری باید به گونه ای باشد تا خدمات لازم در تمام استان ها، شهرستان ها و حتی روستاها نیز به متقاضیان داده شود.

وی تصریح کرد: روستاییان نباید برای ثبت نام اربعین به شهرها مراجعه کنند بلکه دفاتر موقت زیارتی باید به طور کامل خدمات نام نویسی را انجام دهند.

محمدی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق به مردم در خصوص قیمت ویزای اربعین باید صورت گیرد، گفت: مردم باید بدانند که مبلغ پرداختی بابت ثبت نام را به صورت ریالی پرداخت خواهند کرد و به هیچ وجه، پولی به صورت دلار از آنان دریافت نمی شود؛ بنابراین باید مراقب باشند در دام افراد سودجو گرفتار شوند.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مردم فقط باید مبلغ ریالی ارز تعیین شده برای ویزای اربعین را پرداخت کنند و قیمت ویزا برای زائران نیز با نرخ بازار ثانویه محاسبه می شود.

مرتضی آقایی دبیرکل نظارت بر امور زیارت سازمان حج نیز امروز در گفت و گو با ایرنا هزینه اخذ روادید زائران برای شرکت در مراسم اربعین به همراه پوشش بیمه ای و درمانی را ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

کد خبر 354457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.