برگزاری کرسی‌های آزاد ‌اندیشی نماز در دانشگاه‌های استان

شهرضا - مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات گفتمان نماز در دانشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا، با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، تصریح کرد: مزدوران استکبار جهانی بار دیگر باعث وقوع جنایتی شدند که اطفال و مردم بیگناه قربانیان آن بودند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: تحریم اقتصادی که به جنگ اقتصادی تبدیل شده است، جدیدترین جبهه رویارویی استکبار با انقلاب اسلامی است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه سابقه کهن مردم شهرستان شهرضا و دیانت و تقوای مردمان آن زمینه مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: تهاجم گسترده فرهنگی دشمن علیه آموزه‌های دینی و عقاید مذهبی، ضرورت انجام فعالیت‌های تبلیغی را دوچندان کرده است.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به کاهش بودجه ستاد اقامه نماز، تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه اقامه نماز ضروری است و کمی اعتبارات نیز توجیه مناسبی برای کم‌کاری در این زمینه نیست.

وی با اشاره به بخشنامه ۱۷ ماده‌ای وزیر کشور در خصوص وظایف شورای اقامه نماز، اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه، جلسات این ستاد به صورت فصلی و با حضور اعضای آن در هر شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ستاد اقامه نماز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی برای کمک مالی به این ستاد منع قانونی ندارد.

حجت‌الاسلام رنجبر ادامه داد: مسئولان باید دوران کوتاه مسئولیت در مناصب مختلف حکومتی را به فرصتی برای خدمت به مردم و ترویج فرهنگ اقامه نماز و عمل به سایر فرایض دینی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه مسئولان ترویج فرهنگ اقامه نماز است، تأکید کرد: ترویج این فریضه الهی از بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به احادیثی از پیامبر(ص) و حضرت علی(ع)، تصریح کرد: توصیه به اقامه نماز و ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ اقامه نماز، از مهمترین سفارشاتی بوده که به استانداران و مسئولان حکومت اسلامی می‌شده است.

حجت‌الاسلام رنجبر مهمترین برنامه این ستاد را در سال جاری، ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات گفتمان نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای دوره‌های ضمن خدمت ویژه معلمان مقاطع مختلف بویژه مقطع ابتدایی و بازرسی دوره‌ای از مدارس، از مهمترین برنامه‌های ستاد اقامه نماز در این زمینه است.

وی از ارزیابی عملکرد مدیران شهرستانی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز از امسال خبر داد و اضافه کرد: در سالیان گذشته استاندار و شهردار اصفهان به عنوان مسئولان فعال در زمینه ترویج فرهنگ نماز برگزیده شده‌اند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان برگزاری اجلاس سراسری نماز را فرصتی برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه ترویج این فریضه دانست و تصریح کرد: تا آذرماه امسال در هر شهرستان همایشی تحت عنوان «پیش اجلاس نماز» برگزار می‌شود تا دستاوردها و نیازهای موجود در این زمینه تشریح و تبیین شود.

کد خبر 354449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.