ما در عدالت و حقوق بشر مشکل داریم، اما...

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه شب گذشته شاهد طنز تلخ تاریخ بودیم، گفت: آقای ترامپ! تاریخ جنایت‌های سراسر ضد انسانی آمریکا را بخوان سپس ما را به دموکراسی و حقوق بشر دعوت کن.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور خود تصریح کرد: ترامپ، رییس جمهوری که کشورش اولین دارنده سلاح‌های اتمی، اولین استفاده‌کننده از سلاح‌های هسته‌ای و بالاترین میزان مداخله، سرنگونی، ترور و خشونت را در کارنامه خود دارد و کشورش اصلی‌ترین حامی رژیم ضد بشری صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است ملت شریف ایران را به دموکراسی و حقوق بشر دعوت می کند و ما را ناقض حقوق بشر و دموکراسی دانست.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دیشب شاهد طنز تلخ تاریخ بودیم، یادآور شد: آقای ترامپ ما دوست داشتیم حرفتان را باور کنیم، اما فراموش نکردیم تکه های بدن فرزندان ایران در هواپیمای مسافربری که ناوهواپیمایی آمریکا در خلیج فارس آن را مورد هجوم قرار داد؛ ما دوست داشتیم حرفتان را باور کنیم، اما نمی توانیم دستان بسته رزمندگان ما که پس از ۳۰ سال و اندی از زیرخاک جنازه های مطهرشان خارج می شود را فراموش کنیم و صدام حسین با حمایت مطلق شما ۸ سال جنگ نابرابر را به ما تحمیل کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، افزود: ما دوست داشتیم حرفتان را باور کنیم، اما کودتای ملی علیه دکتر محمد مصدق را نمی توان در تاریخ فراموش کرد؛ آقای ترامپ! تاریخ جنایت‌های سراسر ضد انسانی آمریکا را بخوان سپس ما را به دموکراسی و حقوق بشر دعوت کن؛ درست است ما در برقراری عدالت، مساله حقوق بشر و اقتصاد مشکل داریم، اما شما نه لیاقت، نه وجاهت و شایستگی ندارید که ملت ایران و نظام اسلامی ما را دعوت به دموکراسی و حقوق بشر کنید.

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس دهم، خطاب به نمایندگان با بیان اینکه اولویت اصلی کشور مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: به عنوان نماینده ملت ایران بر این باورم که نیاز به نقشه راه ملی داریم، نقشه‌ای که در آن گفت‌وگوی ملی و اجماع در داخل و گفت‌وگوی بین المللی و تنش‌زدایی در سیاست خارجی اولویت اول ما باشد و با فساد مبارزه کند، با تجمیع درآمد کشور و حذف نهادهای زائد به بهبود وضعیت کشور کمک کند؛ چنین نقشه‌ای باید مشکلات مردم را اولویت اول و نهایی دستور کار تمامی نهادها بداند.

کد خبر 354438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.