دوقلوهای کوالالامپور

برج‌های دوقلوی "پتروناس" که طرح آن‌ها از هنرهای اسلامی الهام گرفته شده، امروزه به یکی از نمادهای اصلی شهر کوالالامپور و کشور مالزی تبدیل شده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نماد شهری سمبلی است که فرهنگ و پیشرفت شهرها و یا کشورهای بزرگ جهان را به نمایش می‌گذارد. یکی از مشهورترین نمادهای شهری، برج‌های دوقلوی "پتروناس" است که در شهر کوالالامپور مالزی واقع شده است. بنا به گفته طراح این سازه‌ها، برج‌های دوقلوی پتروناس بناهایی است که تنها با نام کوالالامپور شناخته می‌شود.

برج‌ های دوقلوی پتروناس نماد شهر "کوالالامپور"

ساخت این برج‌ها از سال ۱۹۹۵ آغاز  و سه سال بعد به اتمام رسید. مالزی در واقع ساخت برج‌های پتروناس را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. جالب است بدانید که طرح اولیه برج‌های پتروناس از هنرهای اسلامی برگرفته شده و از فلز، شیشه و بتن ساخته شده‌است. ارتفاع این برج‌های دو قلو ۴۵۲‌ متر است؛ هر برج ۸۸‌ طبقه دارد و در مجموع ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال است. این دو برج از قسمت پایین به هم متصل است و بین طبقات ۴۱ و ۴۲  پلی دو ساختمان را به هم وصل می‌کند که ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵‌ متر و طول آن ۵۶ متر است. این پل دو طبقه تنها برای زیبایی ساخته نشده‌ است بلکه به عنوان تکیه گاه برای هر دو برج ساخته شده و علاوه بر این به عنوان میانبری برای هر دو برج محسوب می‌شود.

برج‌های دوقلوی پتروناس معروف به برج های "KLCC"  

برج‌های دوقلوی پتروناس به دلیل نزدیکی به مرکز نمایشگاه‌های مالزی (KLCC)  به اشتباه به برج‌های KLCC معروف هستند، تا جایی که در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلویی که افراد را به سمت این برج‌ها هدایت می‌کند و عکسی که از برج‌ها در آن  دیده می‌شود با همان نام KLCC مشخص شده است. در طبقه پایین KLCC آکواریم زیبایی قرار دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق دالان شیشه‌ای زیر آب، کوسه‌ها و سفره ماهی‌های غول پیکر را از نزدیک ببینند. همچنین نمایندگی شرکت سونی و اغلب فروشگاه‌های مارک‌ لباس از دیگر مراکز دیدنی این برج ها محسوب می‌شوند. موزه هنری برج‌های  پتروناس نیز توانسته علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

سزار پلی، معمار آرژانتینی برج‌های پتروناس/ افتتاح رسمی سال ۱۹۹۹

طرح این برج‌های دوقلو در سال ۱۹۹۲ و توسط معمار آرژانتینی"سزار پلی" ( Cesar Pell) رقم خورد. این طرح شامل آزمون‌های دقیق و شبیه‌سازی‌هایی برای سنجش مقاومت بنا در برابر نیروهای طبیعت شامل باد و باران بود. طی عملیات گودبرداری این برج‌ها روزانه ۵۰۰ کامیون خاکبرداری انجام گرفت تا به پیِ ۳۰ متری زیر زمین برسند. در سال ۱۹۹۷ اولین گروه از کارکنان برج‌های پتروناس مشغول به کار شدند و در نهایت در تاریخ ۱ آگوست سال ۱۹۹۹ افتتاحیه رسمی این برج‌ها توسط دکتر ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی انجام گرفت.

کد خبر 354436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.