انتقاد به وضعیت معیشتی و تبعیض در استخدام

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده اند و موضع گیری در قبال وضعیت آب زاینده رود، وضع معیشتی مردم و عدم رعایت قوانین در حوزه استخدام نیرو مهمترین مسائلی بوده که به آن پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک روز یکشنبه -۱ مهر-در نطق میان‌دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات تروریستی گروه الاحوازیه در اهواز گفت: شهادت و مجروح شدن عده‌ای از هموطنان که در نتیجه عملیات کور جریان جنگ نیابتی گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. این نمونه دیگری از شکست مفتضحانه و نشان‌دهنده ذلت، خواری و عجز آمریکا و عمال مزدورش در منطقه بود ولی همچنان شاهد وحدت و انسجام و حضور مردم ایران و اعتماد به نظام و سپاه پاسداران هستیم.

وی افزود: انتقام شدید در انتظار عوامل آن گروه تروریستی خواهد بود. به امت بابصیرت همیشه در صحنه‌های دفاع از نظام مقدس با وحدت کلمه حول محور ولایت، این نکته را اعلام می‌کنم که هرگز تسلیم تحریم‌های ظالمانه و تهدیدهای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل نخواهیم شد و با شعار "هیهات منا الذله" همانند گذشته در برابر آنها می‌ایستیم.

به وضعیت آب اصفهان رسیدگی نکنید، عواقب آن به عهده شماست

نماینده اصفهان همچنین خطاب به رییس جمهور و وزیر نیرو هشدار داد: وضع تامین آب برای کشاورزان استان اصفهان به ویژه حوزه انتخابیه حقیر بسیار نگران‌کننده است. ناراحتی‌های ناشی از بیکاری بیداد می‌کند. اگر سریعا رسیدگی و اقدام سریع نکنید، عواقب آن به عهده شماست. به مطالبات کشاورزان پاسخ مثبت دهید.

نماینده اصفهان در پایان گفت: هر چه سریع‌تر جهت انتقال آب به فلات مرکزی با تکمیل سند تونل سوم، بهشت‌آباد و تامین آب از خلیج فارس و یا مکان‌های دیگر که فازهای عملیاتی آن مورد مطالعه قرار گرفته است، اقدام شود.

محمودی و بختیار ناظر شدند

روز یکشنبه-۱ مهر- علی بختیار با ۶۱ رای از مجموع ۱۱۰ رای نمایندگان در جلسه علنی به عنوان ناظر مجلس در «شورای عالی انرژی» انتخاب شد. همچنین روز سه شنبه-۳ مهر- انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان ناظر در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موضوع جزء پنج بند الف ماده ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس قرار گرفت. بر این اساس سمیه محمودی، نماینده شهرضا با ۱۲۶ رای  از مجموع ۱۴۴ رای ماخوذه به عنوان ناظر انتخاب شد.

خود انتقادی نماینده لنجان؛ بخش عمده‌ای از مشکلات به مجلس برمی‌گردد

محسن کوهکن، نماینده لنجان چهارشنبه-۴ مهر-در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس گفت: وقتی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبین به نوعی صحبت می‌کنند که مردم فکر می‌کنند هر کدام از آنها را انتخاب کنند، توانمند در حل مشکلات کشور خواهند بود، پس به مردم حق می‌دهیم که وقتی مشکلات اقتصادی پیش می‌آید، بدون اینکه به ریشه‌های آن توجه کنند، تمام انتظاراتشان از مسئولین اجرایی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در چنین شرایطی باید با مردم حرف زد و واقعیت را به آنها گفت و همچنین با اشاره به شرایط جنگ، گفت: اقتدار امروز ما ناشی از روحیه‌ای است که در زمان جنگ داشتیم. پذیرفته شده نیست در چنین شرایطی بازار روانی و شایعات اقتصادی دامن زده شود و مسئولان مربوطه توضیحاتی برای مردم ندهند.

کوهکن با بیان اینکه انتقاد سازنده باید با پیشنهاد خوب همراه باشد، گفت: زیبنده نمایندگان نیست که از وقت و تریبون مجلس صرفا برای انتقادکردن بدون ارائه پیشنهاد استفاده کنند. مجلس ریل‌گذار است و باید برای دولت ریل‌گذاری کند. اما باید دانست بخش عمده‌ای از مشکلات کشور به مجلس برمی‌گردد.

اعتراض ترکی به تبعیضات ناروا در حوزه استخدام

اکبر ترکی در جلسه علنی امروز چهارشنبه -۴ مهر- در اخطاری با استناد به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، خاطرنشان کرد: استانداری اصفهان طی درخواستی از رییس سازمان اداری و استخدامی کشور خواسته بود تا مجوز استخدام ۱۵ نفر برای جایگزینی در سمت های بخشدار، فرماندار و معاونان فرماندار صادر شود، اما رییس این سازمان براساس بخشنامه اجرایی ماده ۵ که در سال ۹۶ ابلاغ شده به این نکته اشاره کرده است که براساس قرارداد کار معین این افراد معرفی و جذب شوند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قرارداد کار معین آمده که این نیروها باید به صورت موقتی و حداکثر برای مدت زمان یک سال بدون تعهد استخدامی و تنها به صورت موقتی جذب شوند، همچنین در بند سوم آن نیز آمده است که رعایت اصول شایسته گزینی برای انتخاب افراد در فضای رقابتی برای انجام آن شغل در نظر گرفته شود.

ترکی تاکید کرد: این سازمان در حالی با استخدام این افراد مخالفت کرد که اسامی ۱۵ نفر برای جذب در این قالب بدون درج و ارسال مشخصات فردی برای به کارگیری آنها را اعلام کرده است، بنابراین این اقدام موجب تضییع حقوق مردم می شود.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یکشنبه ۱ مهر

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده اصفهان و سلیمی نماینده محلات به رییس جمهور: شما به وضعیت سخت معیشت مردم واقف هستید. امید است با صدور دستور به مصاحبه‌های وزرا ساماندهی کنید تا موجب نشود در جامعه تشنج و ناامیدی ایجاد شود، به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت و وزیر دفاع: هر چه‌ سریع‌تر از صادرات مواد اولیه صنعتی مانند تولیدات پتروشیمی و یا مواد خام جلوگیری کنید و حجم نقدینگی را به سمت کالاهای ایرانی هدایت کنید.

محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر به رییس جمهور: صدور فوری سهمیه بندی کالاهای اساسی با توجه به گرانی افسار گسیخته کالا و مختل شدن معیشت مردم به ویژه‌ اقشار متوسط و ضعیف جامعه و اعمال کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق مواد سوختی.

حسین علی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر به رییس جمهور: دستور دهید در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تسریع شود.

سه شنبه۳ مهر

اصغر سلیمی، نماینده سمیرم به وزیر راه و شهرسازی: رسیدگی به وضع کامیون داران با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی خودروها و  هزینه تعمیرات در فصل برداشت محصولات کشاورزی که باعث خسارت به کشاورزان می‌شود.

چهارشنبه ۴ مهر

حاجی دلیگانی به رییس جمهور: چرا بدهی‌های شرکت‌های انجمن صنفی تولید کننده بذر پرداخت نمی‌شود؟

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده کاشان به وزیر کشور: رسیدگی به معوقات حقوق پرسنل شهرداری‌های کشور.

محسن کوهکن، نماینده لنجان و ۴۰ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم برخورد قانونی با استفاده کنندگان از تصویب نامه  "۲۰۶.۱۷" و جذب افراد از یک جریان خاص به عنوان فرماندار و بخشدار در قالب قرارداد کار معین. با توجه به لزوم قانونی این روش از بعضی کارکنان رسمی استفاده شده است.

حاجی دلیگانی به وزیر نفت: بهتر است از لجاجت در اجرای زیر پوستی طرح برندینگ علی‌رغم مخالفت مجلس شورای اسلامی با این طرح با توجه به نتیجه‌ سوال از شما در آذر سال ۹۶ و عدم توجه به حقوق تانکرداران زحمتکش و اعطای امتیاز و ایجاد رانت به شرکتهای نورچشمی حمل و نقل دست بردارید.

سمیه محمودی، نماینده شهرضا و شهباز حسن پور به وزیر راه و وزیر صنعت: اعزام هیات فوری در جهت رسیدگی به وضعیت فعالان صنعت حمل و نقل شهرستان‌های شهرضا و سیرجان.

کد خبر 354418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.