مرتضایی نژاد: ۴ ایده برتر در زمینه مدیریت آبیاری فضای سبز پایلوت اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: قرارداد چهار ایده برتر در زمینه مدیریت آبیاری فضای سبز به زودی به صورت پایلوت منعقد می شود.

فروغ مرتضایی نژاد در حاشیه نخستین نمایشگاه تکنولوژی‌های نوین و استارت آپ‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برنامه ایده‌شو با همکاری مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری در زمینه مدیریت آبیاری فضای سبز شهری برگزار و از بین ایده‌های ارایه شده،  ایده های برتر با موضوعاتی از قبیل آبیاری هوشمند و پلیس آب برگزیده شد.

وی افزود: به زودی قرارداد اجرای این ایده‌ها به صورت پایلوت منعقد می‌شود و در صورت موفقیت آن، ایده به طرح دائمی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: فناوری‌های مورد نیاز سازمان پارکها را به صورت فراخوان با تمامی شرکت‌های دانش بنیان به اشتراک گذاشتیم که خوشبختانه طرح‌های بسیار خوبی نسبت به نیازها اریه شد که در این زمینه می‌توان به ساخت دستگاهی که به صورت دقیق عمر و سن درختان را محاسبه و وضعیت داخلی درخت را به متخصصان مربوطه اعلام می‌کند،  همچنین ساخت دستگاهی جهت پلاک‌کوبی الکترونیکی درختان و دستگاه مدیریت تصفیه پساب اشاره کرد، که همه این طرح ها به صورت پایلوت در حال اجرا است.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: در روزگار پرآبی، آبیاری درختان به صورت کامل انجام می‌شد، اما اکنون باید در آبیاری دقت بیشتری بکنیم تا درختان شهر حفظ شود در این راستا امسال با همکاری شرکت‌های دانش بنیان همراه با آبیاری،ترکیبات ضد تنش استفاده کردیم که خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بود، اما باز هم به دنبال ترکیبات کامل‌تری هستیم تا تغذیه گیاه را هم انجام دهیم.

کد خبر 354408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.