تکمیل پروژه کمرزرین نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) گفت: تاکنون برای اجرای پروژه تجاری و پارکینگ کمرزرین۱۸۷ میلیارد ریال هزینه شده و بودجه مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رضایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه کمرزرین اظهارکرد: قرارداد پروژه مشارکتی پارکینگ طبقانی و تجاری موسوم به قیصریه، کمرزرین و ولی عصر آذرماه ۹۴ با سهم ۲۱.۵ درصدی بخش خصوصی از واحدهای تجاری به جزء پارکینگ و ۷۸.۵ درصد سهم شهرداری از واحدهای تجاری با پارکینگ تعیین شد.

 وی افزود: عملیات اجرایی پروژه متجمع تجاری و پارکینگ قیصریه به دلیل عدم آزادسازی و پروژه ولی عصر به دلیل مشخص نبودن کاربری آن متوقف شده است.

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) با بیان اینکه زمین مجتمع کمرزرین با حدود جغرافیایی که از شمال به کوچه ماهی فروش‌ها، از جنوب به کوچه آیت اله زندکرمانی، از غرب به میدان جلوخان و بازار غاز و از شرق به گذر پیرپینه دوز محدود می شود گفت :این پروژه بهمن ماه ۹۴ تحویل مشارکت کننده بخش خصوصی شد

رضایی تصریح کرد: باتوجه به عدم آزادسازی پروژه موسوم به قیصریه و عدم تعیین تکلیف کاربری پروژه ولی‌عصر در جلسه کارگروه اقتصادی خردادماه ۹۷ پروژه های قیصریه و ولیعصر از قرارداد بخش خصوصی حذف و سهم شهرداری ۶۵ درصد از واحدهای تجاری ،انباری و هرفضای قابل فروش و سهم بخش خصوصی ۳۵ درصد از واحدهای تجاری، انباری و هر فضای قابل فروش تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه پارکینگ مجموعه کمرزرین متعلق به شهرداری اصفهان است، گفت: آورده شهرداری اصفهان برای اجرای این پروژه ۹۵۰ میلیارد ریال بابت صدور پروانه ساختمانی و زمین و آورده سرمایه‌گذار ۵۱۳ میلیارد ریال بوده و مقرر شده که تا پایان خردادماه سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رضایی ادامه داد: تاکنون برای اجرای پروژه تجاری و پارکینگ کمرزرین ۱۸۷ میلیارد ریال هزینه شده و بودجه مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی به مشکلات پروژه کمرزرین اشاره کرد و گفت: عدم تأمین مصالح پروژه توسط سرمایه‌گذار در نیمه دوم سال۹۶، مشکلات تامین نقدینگی به علت عدم فروش واحدهای تجاری بازار کمرزرین، نوسانات شدید قیمت متریال و عدم فروش متریال در بازار به علت وضعیت اقتصادی و عدم توافق شهرداری با مالکان ضلع شمالی کوچه کمرزرین جهت خاک‌برداری و تکمیل مابقی پروژه کمرزرین از جمله مشکلات این پروژه به شمار می‌رود.

کد خبر 354391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.