برگزاری مراسم "احلی من العسل" در سمیرم

سمیرم- مدیر اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله، شیرین تر از عسل است.

محمد نادری در حاشیه برگزاری همایش احلی من العسل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: دانش آموزان پسر شهرستان همچنان که از اول ماه محرم عزادار شهدای کربلا بودند، صبح روز سه شنبه به یاد نوجوان شهید دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(س) در مسجد قبا به سوگ این شهید نشستند.

نادری گفت: این همایش با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش سمیرم ادامه داد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: "مرگ در نزد تو چگونه است؟" و این نوجوان ۱۳ساله در جواب حضرت گفت: "مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل است."

وی افزود: وسعت دید نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

به گزارش ایمنا، همایش سراسری احلی من العسل با شرکت دانش آموزان سال هفتم در مسجد قبا برگزار شد، در این مراسم دانش آموزان به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند.

کد خبر 354372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.