وضعیت ساختمان دادگستری باغبهادران نامناسب است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:ساختمان فعلی دادگستری با توجه به جمعیت بخش باغبهادران و میزان مراجعات تناسبی بایکدیگر ندارند، البته با توجه به اهمیت موضوع تلاش‌هایی در این راستا انجام گرفته است که بخشی از آن در کوتاه مدت موثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مدیرکل نوسازی استان اصفهان اظهار کرد: شهر  باغبادران یکی از مهمترین شهرهای گردشگری، استان اصفهان و کشور به شمار می‌آید که همواره میزبان گردشگران بسیاری است و به دلیل جاری بودن رودخانه زاینده رود و طبیعت بکر این شهر در طول ایام هفته میزبان بیش از ۷۰ هزار نفر است.

وی نامناسب بودن ساختمان اداری را مهمترین مشکل دادگستری بخش باغبهادران دانست و ادامه داد: ساختمان فعلی دادگستری با توجه به جمعیت بخش باغبهادران و میزان مراجعات تناسبی بایکدیگر ندارند، البته با توجه به اهمیت موضوع تلاش‌هایی در این راستا انجام گرفته است که بخشی از آن در کوتاه مدت موثر است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مهمترین انتظار مردم از دستگاه قضایی رسیدگی هرچه سریعتر به دعاوی آنان است، تصریح کرد: افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در بخش باغبهادران قطعا مستلزم فراهم کردن امکانات مسایل زیرساختی و سخت افزاری و با توجه به اینکه یکی از مهمترین مسایلی که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد توسعه فضای فیزیکی ساختمان دادگستری بخش باغبهادران است.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان جدید دادگستری باغبهادران مدتی به طول خواهد انجامید از این رو به‌دنبال راهکاری کوتاه مدت هستیم تا با جابجایی این مجموعه به صورت کوتاه مدت این مشکل را برطرف کنیم برهمین اساس بخشی از تحقق این مهم مستلزم همکاری و همراهی برخی از مسئولان شهرستان لنجان، بخش باغبهادران و استان اصفهان است.

صفرخانلو اضافه کرد: خوشبختانه همکاری موثر و نتیجه بخشی در شهرستان صورت گرفته است و امیدوارم با کمک اداره کل نوسازی استان اصفهان و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان این مهم با سرعت هرچه بیشتر محقق شود تا رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: اگر فعالیت و انجام وظیفه ما مسئولان حول محور ولایت فقیه و طبق قانون اساسی انجام گیرد آنچه برآیند این انجام وظیفه به وجود خواهد آمد رضایتمندی مردم خواهد بود و امروز به برکت مسئولان دلسوز و همدلی و همکاری و تعامل در عین حفظ استقلال قوا و در سایه اجرای عدالت و همراه با قضاوت عادلانه، خردمندانه و قاطعانه قضات امروز شاهد امنیت پایدار و مثال زدنی در استان اصفهان و کشور هستیم.

فرماندار شهرستان لنجان در ادامه با اشاره به اهمیت رفع چالش های پیش روی آموزش و پرورش گفت: بر اساس بند "هـ" تبصره "۹" قانون بودجه سال ۹۶ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است، با ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند که امیدواریم با اجرایی شدن هرچه سریعتر این تبصره در شهرستان لنجان مشکلات مدارش مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که در این بند آمده است تغییر کاربری بوده که به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران انجام می گیرد و آموزش و پرورش از پرداخت تمامی عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

صفرخانلو تصریح کرد: با همکاری شهرداری ۹ گانه شهرستان لنجان قطعا کمک شایانی به اداره مدارس خواهد شد و برهمین اساس باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 354325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.