عده ای به دنبال فرار از اجرای قانون بازنشستگان هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه عده ای به هرنحوی به دنبال فرار از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه-۳ مهر- مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرده است؛  اما عده ای به هرنحوی به دنبال فرار از  افتخار بازنشستگی هستند؛ یعنی به گوش می رسد درصدد مراجعه به متولیان یعنی بنیادشهید و امور ایثاگران هستند تا شاید با افزایش درصد جانبازی بتوانند درجایگاه خویش بمانند تا افتخار بازنشستگی نصیب آنها نشود.

وی خطاب به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مراقب باشید که البته دستگاه های نظارتی نیز باید مراقبت کنند. شنیده می شود در این روزها عده ای با نیت عدم شفافیت اموال و دارایی خویش به دنبال تغییر نام و نام خانوادگی خود هستند؛ لذا ریاست سازمان ثبت احوال باید در این خصوص هوشیار باشد.

این نماینده همچنین تاکید کرد: اگر می بینید امروز ۱۵ میلیون پرونده درمحاکم قضایی کشور وجود دارد، یعنی حداقل ۳۰ میلیون نفر شاکی و متشاکی، طرف پرونده ها هستند، اگر اخلاق در جامعه رنگ باخته و رو به زوال است، همچنین دروغ، تهمت ، غیبت و افترا روبه افزایش است، اگر فساد اداری و مالی روبه رشد بوده و دزدی های چند هزار میلیاردی را شاهدیم، باید بررسی کرد ایرادکار کجاست؟

احمدی لاشکی با بیان اینکه تمامی این مسائل به دلیل عدم توجه به آموزش و پرورش و به قشر معلم است، افزود: وقتی امروز شاهدیم کلاس های درس ما با بیش از ۴۰ نفر دانش آموز تشکیل می شود و وقتی مدیر، معاون و مشاور را ملزم به تدریس می کنیم؛ وقتی معلم را به مثابه کارمند دیده و نه یک ناجی، این شرایط به وجود می آید، وقتی نسبت به بدهی ۱۴ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش و شرایط معلمان بی تفاوتیم یا اینکه توجهی به شرایط ۶۵ درصد مدارس که تخریبی بوده و نیاز به مقاوم سازی دارد نمی شود، وضع همین است که خواهد بود.

کد خبر 354302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.