چند نفر از ابتدای امسال در اصفهان تغییر جنسیت دادند؟

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار نفر برای تغییر جنسیت به مراکز بهزیستی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال چهار نفر برای اختلالات هویتی و جنسی به مراکز بهزیستی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد دو نفر پسر و دو نفر دختر بودند.

وی با بیان اینکه مراکز بهزیستی تنها حمایت‌های روانپزشکی، مددکاری و معیشتی را در دستور کار خود برای افراد دارای  اختلالات هویتی و جنسی در نظر گرفته است، افزود: هزینه‌های تغییر جنسیت بسیار بالاست و بهزیستی توانایی تقبل هزینه‌ها را ندارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه این افراد به دلیل تمایل به تغییر جنسیت از سمت خانواده طرد می‌شوند، افزود: خانواده‌ها ضرورتی برای تغییر جنسیت در این افراد نمی‌بینند و انتظار دارند که با شرایط خود کنار بیایند و به دلیل هزینه‌های بالای درمان آنها را طرد می‌کنند.

وی ادامه داد: تنها روانپزشک، قادر به تشخیص بیماری اختلال هویتی و جنسی در افراد است و او تغییر جنسیت در افراد را تایید می‌کند.

 ناجی با تاکید بر هزینه‌های بالای درمان بیماران اختلالات هویتی و جنسی که حتی خیران هم حاضر به تقبل هزینه‌های درمان این افراد نیستند، اضافه کرد: خیران بر این باور هستند که افراد دارای اختلال هویتی از لحاظ فیزیکی بهبود پیدا نمی‌کنند و این هزینه باید صرف مسائل مهم‌تر شود.

وی با بیان اینکه  مراکز بهزیستی هم محدویت‌هایی در صرف هزینه‌های درمان دارند، افزود: بهزیستی تنها  خدمات پیشگیرانه و درمان‌های حمایتی را برای افراد دارای اختلالات هویتی و جنسی در نظر گرفته زیرا بازتوانی آنها با جراحی امکان پذیر نیست و حتی زمان ازدواج قدرت باروری ندارند و این معضلات محدویت‌هایی را برای بهزیستی استان اصفهان به‌وجود آورده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت:چهار نفر دچار اختلالات هویتی و جنسی میان پنج میلیون و۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان رقم بسیار ناچیزی است ولی این افراد دچار معضلات و مشکلات بسیار دردناکی هستند.

کد خبر 354269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.