ملی پوشان حاضر در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بدرقه شدند+ تصاویر

نمایندگان معلول و جانباز ورزش آقایان و بانوان استان اصفهان که کمتر از ۱۰ روز دیگر عازم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستند، ظهر امروز در مراسمی با حضور مسئولان ورزش استانی و شهری مورد تقدیدر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم رهسپاری ورزشکاران نماینده استان اصفهان به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ با حضور محمد سلطان‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، علیرضا امینازاده، معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مجید رحیمی‌زاده، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان، احمد آذین، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، منصور کندری، رییس بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان، وحید رجبی، رییس بسیج ورزشکاران اصفهان، حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان، سید اصغر فیاض، رییس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان، علی طاهری، مدیرعامل باشگاه نامی‌نو، مهرداد سلطانی، رییس اداره ورزش شهروندی و همگانی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهری در این برنامه حضور دارند.

محمدرضا آقاباباگلیان، رییس هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: ورزشکاران جانباز و معلول ما امروزه در جبهه دیگر، به طرف قله‌های افتخار در تلاش هستند و از خداوند متعال می‌خواهیم بسلامت از این قله‌ها نایل آیند و بتوانند برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران و اصفهان بیفزایند.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع مدال‌آوران بازی‌های آسیایی اندونزی و دغدغه‌های این عزیز در خصوص تأثیرگذاری افکار و منش ورزشکاران در داخل و خارج از کشور، ابراز امیدواری کرد: ۲۵ نماینده استان اصفهان از هیئت جانبازان و معلولان و نابینایان و کم‌بینایان در دو بخش آقایان و بانوان بتوانند نماینده شایسته‌ای برای کشور و استان در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا باشند. کاروان ورزشکار جانباز و معلول استان اصفهان ۱۲ درصد ورزشکاران حاضر در جاکارتا از کل کشور را تشکیل می‌دهند و امیوار هستیم زحمات این عزیزان نتیجه‌بخش باشد.

در کش و قوس مسئولان دعوت شده‌ای که در مراسم حاضر نشدند، نیستم

رییس هیئت جانبازان و معلولان استان اصفهان با تشکر از همه کسانی که در این مراسم حضور داشتند، تصریح کرد: شخصاً در کش و قوس این نیستم که کدام یک از مسئولان دعوت شده در این مراسم، حضور پیدا نکرده‌اند. جمع ورزشکاران، خانواده‌های آن‌ها و همه افراد حاضر در این مراسم برای ما افتخار است و منتظر هیچ عزیزی به‌نام مسئول نمی‌مانیم. به ‌هر حال مسئولان دعوت شده نیز اگر توفیق داشتند قطعاً در این جلسه حضور پیدا می‌کردند اما همین جمع دوستانه هم قطعاً موجب دلگرمی ورزشکاران می‌شود.

وی با تشکر از تمامی ارگان‌ها و ادارات از جمله بنیاد شهید، بهزیستی، سازمان مدارس استثنایی کشور، اداره کل ورزش و جوانان استان، باشگاه هایی که حمایت‌های بی دریغی از ورزش جانبازان و معلولان و نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان دارند، اظهار کرد: باشگاه‌ها و ارگان‌ها به راحتی می‌توانستند در ورزش فوتبال و سایر ورزش هایی که اسم و رسم بیشتری در جامعه دارند سرمایه‌گذاری کنند اما این توفیق نصیب آن‌ها شده است تا در زمینه ورزش این قشر از ورزشکاران سرمایه‌گذاری کنند.

آقاباباگلیان خاطرنشان کرد: جشنواره بزرگ ورزشی جانبازان و معلولین بهمن ماه در تهران و همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که حدود ۲۵۰ ورزشکار جانباز و معلول از استان اصفهان به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. همچنین بزرگداشت هفته پاراالمپیک هم پیش رو داریم، برنامه ریزی های خوبی شده تا رشته های ورزشی پارالمپیکی به خانواده های معلول معرفی کنیم.

همچنین سیداصغر فیاض، رییس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان با تسلیت ایام محرم و ابراز تأسف به خاطر حادثه تروریستی اهواز، اظهار کرد: خدا را شکار هستم که ۳۰ سال از عمرم را در سازمان بهزیستی و در کنار همه گروه‌های معلولان کار کردم.

باید به ورزش نگاه سلامتی داشت

وی ورزش را به عنوان موضوع توانمندسازی در استقلال و خودکفایی همه اقشار مردم برشمرد و افزود: به جرأت می‌توانم بگویم استان اصفهان در حیطه توانبخشی نه فقط در گروه جانبازان، معلولان، نابینایان و کم‌بینایان، ناشنوایان و حتی کم‌توانان ذهنی که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود با نگاه ویژه به مقوله ورزش و سلامت پرداخته است.

امکانات ورزشی ویژه معلولان بسیار محدود است

رییس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان، افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد هر جامعه‌ای را معلولان تشکیل می‌دهند که یا به صورت ژنتیکی یا به دلیل جنگ، حوادث جاده‌ای و صنایع معلول شده‌اند. در بانک اطلاعاتی استان اصفهان نزدیک به ۱۲۰ هزار معلول و جانباز وجود دارد و هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان با هفت هیئت شهرستانی نزدیک به ۴۵۰ نفر ورزشکار نیمه مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای دارد.

وی تاکید کرد: در هیئت جانبازان و معلولان و همچنین هیئت ناشنوایان بیش از هزار ورزشکار فعالیت می‌کنند که درصد بسیار پایینی را شامل می شود و این موضوع به دلیل کمبود امکانات ورزشی است.

در ادامه و پس از قدردانی از زحمات بانوان ورزشکار معلول که عازم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستند، محمد سلطان‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: ورزشکاران معلول و جانباز استان اصفهان امسال نیز مثل دوره‌های گذشته به بازی‌های آسیایی می‌روند تا نه تنها در عرصه ورزش بلکه در تمام حوزه‌ها پرچم ایران را به اهتزاز درآورند. این ورزشکاران افتخارات سرزمین ایران هستند و باعث ایجاد غرور ملی در تمام عرصه‌ها در بین مردم می‌شوند.

سلطان‌حسینی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان حوزه ورزش و سایر حوزه‌ها، مربیان، خانواده ورزشکاران و افراد زیادی در پشت صحنه زحمات زیادی می‌کشند تا ورزشکاران بتوانند در عرصه‌های مختلف رقابت‌های ملی و بین‌المللی داخل و خارج از کشور حضور پیدا کنند و با همت خود پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های من این است که اگر روزی آقایان فیاض و آقاباباگلیان بازنشسته شوند من چه کنم؟

وی اضافه کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان سال گذشته نزدیک به ۹ میلیارد تومان بین هیئت‌های ورزشی تقسیم کردیم. ۵۰ هیئت استانی و بیش از هزار و ۱۰۰ هیئت شهرستانی داریم و با این حساب گاهاً به یک هیئت تنها یک میلیون تومان رسیده است و قطعاً نمی‌تواند کفاف مخارج آن‌ها را بدهد. رؤسای هیئت‌های استانی باید تلاش زیادی در جهت تأمین منبع هیئت‌ها انجام دهند و من دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم.

در ادامه این مراسم از ورزشکاران معلول و جانباز بخش آقایان که عازم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستند با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید و مبلغی قدردانی شد.

همچنین در خاتمه این مراسم از چندین تن از جانبازان ۷۰ درصد تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 354268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.