حل مشکل بیکاری منطقه در گرو راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا

شهرضا – نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیری برای اشتغال جوانان، گفت: حل معضل بیکاری در منطقه در گرو راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اگر بخش صنعت رونق داشته باشد و مشکلات صنعتگران برطرف شود، مشکلات اقتصادی نیز تاحد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: حل مشکلات بخش صنعت با حل مشکلات کارگران، رابطه مستقیم دارد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد نشاط در محیط‌های کارگری، گفت: کارگران از ارکان اصلی فعالیت‌های صنعتی هستند، بنابراین در سال حمایت از کالای ایرانی باید از طبقه کارگر بیشتر حمایت شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت از صنعتگران و رفع موانع تولید از مهمترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی، نیازمند تولید کالای باکیفیت و خرید کالای ایرانی است، بنابراین باید مردم و مسئولان در این زمینه همکاری کنند.

محمودی با تأکید بر ضرورت توجه به دیدگاه‌های صنعتگران و کارگران در تدوین قوانین و مقررات مرتبط با حوزه کار و کارگر، تصریح کرد: تأمین امنیت شغلی کارگران و تدوین قوانینی با هدف حمایت از آنان و همچنین تضمین حقوق کارآفرینان و صنعتگران، لازمه ایجاد تحول در صنعت کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در جهت حمایت متقابل صنعتگران و کارگران از یکدیگر، تصریح کرد: لازم است نهادهای مردمی و دولتی در حوزه صنعت در همه کشور گسترش یابد، به عنوان نمونه تأسیس خانه کارگر در شهرستان شهرضا که ۹۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در آن وجود دارد، بخش زیادی از مشکلات این قشر را برطرف می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مهمی همچون موقعیت بین‌راهی و شمار فراوان مراکز صنعتی مستقر در شهرضا استفاده شود، اظهار کرد: وجود این امکانات، زمینه رفع مشکل بیکاری و بخشی از رکود صنعتی را فراهم می‌کند.

محمودی یکی از مهمترین نیازهای جامعه کارگری را تأمین امنیت شغلی دانست و افزود: ایجاد محیط مناسب کسب و کار، با هدف تضمین موقعیت کاری صنعتگران، می‌تواند به تأمین امنیت شغلی کارگران منجر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیری برای اشتغال جوانان، گفت: حل معضلاتی از جمله بیکاری و تأمین امنیت شغلی کارگران در منطقه در گروه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا است.

کد خبر 354267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.