دربی بد موقع/مرزبان؛ از پیاده روی تا تقابل با سپاهان

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران از روز پنجشنبه -۵ مهرماه- با برگزاری دو مسابقه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرآورد تهران بین استقلال و پرسپولیس و مصاف نفت مسجد سلیمان با سپاهان بازی های روز نخست هفته هشتم لیگ برتر فوتبال خواهد بود. در ادامه به شرایط تیم ها و مسابقات روز نخست هفته هشتم نگاهی خواهیم داشت:

استقلال - پرسپولیس؛ الان وقت دربی نبود

تیم های استقلال و پرسپولیس در حالی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند که شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. استقلالِ میزبان شرایط ایده‌آلی در جدول ندارد و تنها با هفت امتیاز از ۶ مسابقه در رده یازدهم ایستاده است. شاگردان شفر پس از حذف در لیگ قهرمانان آسیا، امیدوارند با پیروزی در این دربی به نوعی جبران مافات کنند و همچنین شرایط تیم را در جدول بهبود ببخشند. از سوی دیگر این دربی از نظر زمان برگزاری، آنچنانکه باید و شاید باب میل آبی های پایتخت نیست، چرا که شرایط مساعدی برای رویارویی با پرسپولیس آماده ندارد.

اما در طرف دیگر میدان، شاگردان برانکو که فعلا در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند و با یک پیروزی دلچسب به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا صعود کرده اند، از روحیه بهتری نسبت به حریف برخوردار هستند و می توانند از همین شرایط بهره ببرند و بازی را به سود خود به پایان رسانند. اما پرسپولیسی ها می دانند که بعد از این دیدار بازی سختی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارند و همانگونه که پیروزی در دربی می تواند انگیزه آن ها را برای دیدار آسیایی مقابل السد بالا ببرد، شکست در دربی هم ممکن است از نظر روحی تاثیرات منفی روی آن ها داشته باشد. ضمن اینکه پرسپولیس در بازه زمانی ۱۰ روزه باید سه دیدار را پشت سر بگذارد که این مسئله جانب احتیاط را برای پرسپولیس به همراه خواهد داشت تا در فشار مسابقات بازیکنی را به دلیل مصدومیت از دست ندهند.

نفت مسجد سلیمان - سپاهان؛ به یاد پیاده روی مرزبان برای قهرمانی با سپاهان

تیم نفت مسجد سلیمان که تازه لیگ برتری شده، در هفت هفته ابتدایی اوضاع مطلوبی ندارد و از شش دیدار قبلی سه تساوی و سه شکست در کارنامه خود ثبت کرده است. علیرضا مرزبان که به تازگی سرمربیگری نفتی های مسجد سلیمان را بر عهده گرفته، زمان مربیگری در سپاهان توانست با این تیم قهرمان لیگ برتر شود و به همین دلیل مسیر فولادشهر تا اصفهان را پیاده آمد. تیم وی در شرایطی مقابل سپاهان قرار می گیرد که باز هم کارشناسان سپاهان را یکی از مدعیان لیگ امسال می دانند، شاگردان قلعه نویی که پس از هفت مسابقه با ۱۳ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند کار سختی در این بازی خواهند داشت ولی امیدوارند با پیروزی در این دیدار بتوانند در کورس بالا نشینان لیگ بمانند.

کد خبر 354243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.