زندآور: رسانه ها و مطبوعات کشور با یکدیگر همدل و یک صدا باشند

رییس خانه مطبوعات اصفهان گفت: همان‌گونه که بین مسئولان و مدیران استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری ارتباط برقرار است باید بین رسانه‌ها و مطبوعات این دو استان نیز ارتباط و همدلی ایجاد شود تا بتوانیم چالش‌های موجود در هر دو استان را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور  در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه اصفهان و چهارمحال و بختیاری که روز گذشته _دوشنبه دوم مهرماه_ به میزبانی رسانه های چهار محال و بختیاری برگزار شد، با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری از زوایای مختلفی از جمله فرهنگی، ارتباطات، فاصله زمانی و ... با یکدیگر شباهت‌هایی دارند و به‌همین جهت این دو استان را به نوعی یکی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه این دو استان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و ... از استان‌های توانمند و بهره‌مند کشور هستند که دارای پتانسیل‌های قوی به ویژه در زمینه مطبوعات و رسانه‌ها بوده، ادامه داد: هدف ما از این دیدارها و سفرها پیگیری مسائل و مشکلات موجود در این دو استان و پیدا کردن راه چاره‌ای برای رفع  آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه مطبوعات مشکلات فراوانی دارند و از نظر مالی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند، تصریح کرد: البته این وضعیت بر همه رسانه های کشور حاکم است و در برخی موارد، حتی امکان گذران امورات رسانه ها نیز میسر نیست و این مشکلات در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری هم وجود دارد.

رییس خانه مطبوعات اصفهان با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به یکدیگر نزدیک کرد، گفت: باید ظرفیت‌های موجود را برای همدیگر بازگو کرده و به کمک هم در رفع چالش‌های حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در دو استان تلاش کنیم و تا حدودی از فضاهای دردآور موجود در سطح دو استان بکاهیم.

زندآور با اشاره به اینکه هر دو استان می‌توانند از داشته‌های یکدیگر الگوبرداری کنند، خاطرنشان کرد:  مجتمع مطبوعاتی اصفهان سال‌های گذشته طراحی و به همت شهرداری اصفهان احداث شده و در اختیار رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات قرار دارد و استان چهارمحال و بختیاری نیز می تواند از این مجتمع الگوبرداری کرده و چنین فضایی را برای مطبوعات و رسانه‌های استان خود فراهم آورد.

آهنگ یک‌صدایی در عرصه مطبوعات شنیده نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه باید رسانه‌ها و مطبوعات در تمامی زمینه‌ها با یکدیگر همدل بوده و اتحاد داشته باشند، گفت: در سال‌های گذشته آهنگ یک صدایی در عرصه مطبوعات کشور شنیده نمی‌شد و این فضا در استان‌ها نیز حاکم بوده و در بسیاری از موارد ناهماهنگی‌هایی در رسانه‌ها و مطبوعات وجود داشته که منجر به ایجاد برخی چالش‌ها و مشکلات شده است و مطبوعات نتوانسته‌اند مشکلات خود را حل و فصل کنند.

رییس خانه مطبوعات اصفهان ادامه داد: نخستین مسیر در جهت تقویت رسانه‌ها و مطبوعات داشتن وحدت و همدلی است.  رسانه‌ها می‌توانند زبان گویا و منطقی اوضاع و احوال استان‌ها باشند. با توجه به مشکلات موجود در دو استان اصفهان و چهار محال و بختیار بر سر موضوع آب، مطبوعات می توانند کانال، روزنه و مجاری برای برقرای ارتباط باشند و گفتمان و تعامل بین دو استان را پیگیری کنند که این امر موجب بیان صحیح مطالب و واقعیت‌ها و همچنین طرح منطقی مسائل دو استان می‌شود.

لزوم برقراری ارتباط بین رسانه‌های دو استان

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در بُعد ملی همگی یکسان هستند، اضافه کرد: ممکن است در بُعد استانی هر کدام نیازهایی داشته باشند که باید به صورت مجزا پیگیری شود اما همانطور که بین مسئولان و مدیران استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری ارتباط برقرار است، باید بین مطبوعات و رسانه‌ها نیز این ارتباط برقرار و به گفتمان تبدیل شود.

رییس خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به سفر اهالی رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان و بازدید از مجتمع مطبوعاتی و کسب نتیجه رضایتمند از آن سفر، ابراز امیدواری کرد: رسانه ها بتوانند با ایجاد گفتمان و بیان راهکارها در رفع مسائل موجود در استان گامی موثر بردارند.

چهارمحال و بختیاری استان بی‌حاشیه‌ای است

همچنین جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت  هفته دفاع مقدس، گفت: به خانواده شهدای حادثه تلخ تروریستی اهواز تسلیت می‌گویم. این حملات تروریستی نشان‌دهنده جنایت دشمنان نظام مقدس اسلامی است که به نوعی قصد ایجاد تفرقه در ایران دارند اما چنین اتفاقاتی باعث ایجاد اتحاد و همدلی بین اقوام و قومیت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: نشست بین اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری باعث تقویت فرهنگ عمومی و جریان رسانه‌ای در استان می‌شود و قطعاً این برنامه‌ها تأثیر بسزایی در تقویت رسانه‌های هر دو استان دارد و باعث انتقال تجربه بین آنها می‌شود.

کارگران با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ بسیار خوبی در بخش رسانه و نشریات دارد، گفت: در این استان ۶۹ دفتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری و کثیرالانتشار وجود دارد. همچنین دارای ۹۲ نشریه محلی دارای مجوز و دارای ۲۶ پایگاه خبری و خبرگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری استان بی‌حاشیه‌ای است، تصریح کرد: رسانه‌ها به دنبال مطالبه‌گری هستند و  پیشنهادات و طرح‌های خوبی دارند که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جهت حمایت از آن‌ها تلاش می‌کند. 

کد خبر 354234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.