قفل ساخت و ساز با جلب رضایت شهروندان باز می‌شود

یک کارشناس شهرسازی گفت: اگر مدیران شهری دغدغه رونق ساخت و ساز در شهر را دارند لازم است ابتدا رضایت شهروندان را جلب کنند.

فرزاد مومنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تنها با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی نمی‌توان انتظار رونق ساخت و ساز را داشت، اما راهکارهای انگیزشی می‌تواند قفل ساخت و ساز را باز کند.

وی ادامه داد: شهرداری باید انگیزه هدفمندی را در ساکنان محله‌های مختلف به وجود آورد که این انگیزه‌ها مستلزم تدوین و طراحی برنامه‌ است.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به سیاست‌گذاری شهرداری به عنوان متولی شهر گفت: با توجه به اینکه نقدینگی به سمت بازار طلا و سکه رفته است و همچنین رشد ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت‌ها در اجناس و مصالح ساختمانی لازم است تغییرات قیمت متناسب با هزینه‌ها باشد که این مسئله یک انگیزه در شهروندان برای ساخت و ساز می شود.

مومنی اضافه کرد: با این افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت خرید و فروش مسکن در اصفهان تنها ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع انگیزه را برای ساخت و ساز کاهش می دهد.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: در حاشیه برنامه‌های فرهنگی که در محلات مختلف شهر و از جمله محیط‌های پرطرفدار مانند خیابان چهارباغ، میدان امام، کوه صفه، پل خواجو و سیتی سنتر برگزار می‌شود باید برنامه‌ها و پروژه‌های مدیریت شهری اطلاع رسانی شود تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش یابد.

مومنی تاکید کرد: اگر مردم از عملکرد شهرداری شهرشان آگاهی نداشته باشند با شهرداری همکاری لازم را نمی‌کنند و به نوعی به برنامه‌های تشویقی هم عکس‌العمل مناسبی نشان نمی‌دهند.

کد خبر 354203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.