زنده نگه داشتن چهارباغ از ضروریات است

یک کارشناس معماری با بیان اینکه زنده نگه داشتن خیابان چهارباغ از ضروریات است ، گفت: در پیاده راه سازی چهارباغ باید شیوه طراحی و کف سازی این محور منطبق با شهر تاریخی اصفهان باشد که در این زمینه می توان نظرات کارشناسان و طراحان خبره را به کارگرفت.

حمید آقاشریفیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان از قرن ۱۷ و ۱۸ به عنوان شهری افسانه ای در دنیا شناخته شده است، بنابراین در حال حاضر لازم است تمام تلاش های مدیریت شهری در زمینه حفظ پتاسیل های تاریخی این شهر باشد.

وی به ضرورت زیباسازی و ساماندهی سیمای شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: ساماندهی سیما و منظر شهر فقط شامل کاشت درخت و فضای سبز نیست، بلکه مهمترین مسئله در شهر تاریخی اصفهان، طراحی بام منازل و بدنه ساختمان ها متناسب با هویت شهر است.

این کارشناس معماری استفاده از نظرات کارشناسانه را در حفظ هویت تاریخی شهر اصفهان اقدامی ضروری دانست و گفت: تصمیمات و برنامه ریزی ها باید با نظرات کارشناسی باشد و خوشبختانه شهر اصفهان از وجود متخصصان خبره ای بهره مند است و نباید تصمیمات برای زیباسازی شهر توسط برخی از مدیران پشت درهای بسته گرفته شود.

آقاشریفیان با اشاره به پروژه پیاده راه سازی خیابان چهارباغ تصریح کرد: با توجه به قدمت چهارباغ حفظ و نگهداری از این محور تاریخی ضرورت داشت، البته باید شیوه طراحی های کف سازی آن منطبق با شهر تاریخی اصفهان باشد که در این زمینه می توان نظرات کارشناسان و طراحان خبره را به کارگرفت.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن خیابان چهارباغ از ضروریات است و زمانی که اقدامات مبنی بر پیاده راه سازی در این خیابان به اتمام رسید، باید جهت حمل و نقل مردم در آن محدوده تمهیداتی مانند استفاده از مینی قطار در نظر گرفته شود.

کد خبر 354192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.