موقعیت استراتژیک اهواز دلیل حمله به این شهر بود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات تروریست ها در اهواز نه تنها خللی در همبستگی ملی ایجاد نکرد، بلکه به وحدت و اتحاد بیشتر همه ایرانیان منتهی شد.

علی ساری در گفت‌وگو با «ایمنا» تاکید کرد: اقتدار و پیروزی کشورمان در تحولات منطقه ای، موجب شد که دشمنان بین المللی و منطقه ای ایران در منطقه عرصه را ببازند و صحنه را خالی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین حال با پیروزی ترامپ، مخالفان جمهوری اسلامی در آمریکا، صهیونیست ها و هم پیمانان منطقه ای آنان تلاش کردند، مشکلاتی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و به همین دلیل هم ایده کشاندن درگیری به داخل خاک ایران را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل گروهک های فریب خورده ای مانند کومله ، الاحوازیه و منافقین را مجددا به بازی گرفتند تا از طریق آنان دست به اقدامات جنایتکارانه بزنند.

نماینده مردم اهواز یادآور شد: به این موضوع توجه کنید که بعد از حمله تروریستی در اهواز، برخی کشورهای همسایه، هیچ گونه پیامی در محکومیت این اقدام تروریستی صادر نکردند. همین مساله عقبه تروریست ها را  آشکار می کند.

ساری درباره دلیل انتخاب اهواز برای انجام اقدام تروریستی گفت: خوزستان موقعیت استراتژیکی دارد؛ بطوریکه ۸۵ درصد نفت، ۳۸ درصد پتروشیمی و بیش از ۴۰ درصد منابع آبی کشور در این استان قرار دارد. از سوی دیگر  خوزستان از تنوع قومی گسترده ای برخوردار است که همه اینها  موجب شد تا تروریست ها این استان را مورد حمله قرار بدهند.

وی در عین حال تاکید کرد: اما در مجموع این اقدامات با پاسخ محکم و دندان شکن مردم ایران و مردم استان خوزستان مواجه شد و نه تنها خللی در اراده مردم کشورمان ایجاد نکرد، بلکه به همبستگی ملی بیشتر منتهی شد  و نشان داد که اقدامات عده ای فریب خورده به هیچ وجه نمی تواند به هم ریختگی در اتحاد و وحدت ملی کشور ایجاد کند.

کد خبر 354173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.