بضاعت «الاحوازی» در حد حمله به افراد بی سلاح بود

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: «گروهک الاحوازی» گروه بزرگی نیست؛ بلکه بضاعت شان همین مقدار بود که به نیروهای مسلح ایران که در حال رژه و سان بودند و اسلحه هایشان هم آماده به کار نبود و نیز به مردم عادی که برای دیدن رژه رفته بودند، حمله کنند.

اصغر سلیمی در رابطه با حادثه تلخ و ناگوار تروریستی اهواز به خبرنگار ایمنا گفت: متاسفانه قوانینی که تاکنون در دنیا برای مقابله با تروریسم تدوین شده، متناقض است. تروریست‌هایی که در حال حاضر اعمال تروریستی انجام می دهند منابع مالی، حمایتی و تبلیغاتی خود را از همان کشورهایی دریافت می کنند که مدعی مبارزه با تروریسم هستند.

وی افزود: حادثه اهواز بسیار دردناک است؛ رژه نیروهای مسلح، رژه ای ساده بود که برای سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار می شد و اقدامی جنگ طلبانه نبود؛  در این برنامه نیروهای مسلح به اجرای رژه پرداختند و مردم عادی هم به عنوان تماشاگر حضور داشتند، اما متاسفانه اقدامی تروریستی صورت گرفت که در این حادثه  تعدادی ازمردم بیگناه وکودکان به شهادت رسیدند.

سلیمی گفت: این اقدام توسط گروه‌هایی صورت گرفت که گرایشات قوم گرایانه شدیدی  دارند؛ اما افرادی که در این حادثه و کشتار خونین به شهادت رسیدند از همه اقوام ایرانی بودند.تروریست‌ها وقتی که به مردم شلیک می کنند برایشان فرقی ندارد که به چه کسی و به چه قومی شلیک می کنند، چرا که این گروه ها دارای اهداف شومی بوده و قطعا باید با آنها برخورد شود.

یک بام و دو هوای مدعیان جنگ با تروریسم

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کشورهایی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند نشان دادند که برای محکومیت تروریسم به صورت یک بام و دو هوا عمل می کنند؛ اگر این حادثه شوم در جای دیگری اتفاق  می افتاد همه کشورها جنجال خبری راه می انداختند و صدای واویلایشان گوش فلک را کر می کرد.

وی گفت: متاسفانه همه آن کشورهایی که صدایشان در مبارزه با تروریسم بلند است، خود تروریست پرور هستند، دفتر تروریست ها در این کشورها قرار دارد و از ناحیه این کشورها حمایت وتأمین می‌شوند.

نماینده مردم سمیرم افزود: گروههای تروریستی به مدد کشورهای حامی خود ایده و نظر هم صادر می کنند، اما این گونه مسائل نمی‌تواند خللی در عزم نظام و قدرت  جوانان ما ایجاد کند؛ امروز این تروریسم به صورت کور مردم ما را مورد حمله قرار می‌دهد و دلیل این امر هم این است که جوانان ما در صنایع دفاعی و موشکی به بومی سازی اهتمام ورزیده اند؛ دشمنان هم این موضوع را برنمی‌تابند و می‌خواهند طوری وانمود کنند که دستاوردهای نظام ما را تحت شعاع قرار داده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستاوردهای مهمی همچون موشک‌های نقطه زن، دوربرد و سیستم های پدافند هوایی و امکاناتی که جوانان ما با دستهای خالی به وجود آورده اند،  برای دشمنان ایران قابل هضم نیست، بنابراین تلاش کردند با چنین  حرکتی این دستاوردها را به حاشیه ببرند، پس باید با دقت و شدت بیشتری بر روی سیستم های دفاعی، موشکی و نیروهای توانمند خود سرمایه گذاری کنیم و در زمان مقرر با قدرت و شدت با این گونه اقدامات تروریستی برخورد کنیم.

اروپاییها با وسعت کمتر و سیستم های امنیتی قوی‌تر نیز آماج اقدامات تروریستی قرار می گیرند

سلیمی درپاسخ به اینکه چگونه این گروهک توانسته تا قلب رژه نیروهای نظامی نفوذ کند و مردم را به رگبار ببندد، گفت: کشور ما بسیار بزرگ و با مرزهای طولانی و زیاد است ؛ اگرچه کشورهای پیشرفته در قلب اروپا هم که از لحاظ وسعت و جمعیت  نسبت به ما کمتر هستند و سیستم های امنیتی قویتری دارند نیز آماج اینگونه اقدامات تروریستی قرار می گیرند.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته ماباید دقت بیشتری می‌کردیم، این حمله تروریستی نشان می‌دهد که باید آگاهتر، عاقل تر و هوشیارتر باشیم و بدانیم مراسم نظامی هم می تواند نقطه ای باشد که دشمن بخواهد به ما آسیب بزند.

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: گروهک الاحوازی گروه بزرگی نیست؛ بلکه  بضاعت شان همین مقدار بود که به نیروهای مسلح ایران که در حال رژه و سان بودند و اسلحه هایشان هم  آماده به کار نبود و نیز به مردم عادی که برای دیدن رژه رفته بودند، حمله کنند.

وی تأکید کرد: قطعا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جواب سختی به تروریست‌ها خواهند داد، ما باید دقت بیشتری  داشته باشیم تا دیگر شاهد این گونه حوادث تلخ و ناگوار که دل هر انسان آزاده ای را به دردمی آورد، نباشیم.

کد خبر 354123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.