می خواهند ورزشکاران ژیمناستیک را از پارکور تامین کنند

رئیس انجمن پارکور اصفهان گفت: برخی افراد با سیاست های خود می خواهند پارکور را زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک ببرند تا به حمایت مالی بیشتری برسند و به دلیل اینکه ژیمناستیک باید ورزشکاران زیادی داشته باشد آن ها سعی دارند بازیکنان‌شان را از پارکور تامین کنند.

داوود فتحی در گفت وگو باخبرنگار ایمنا، در رابطه با خارج شدن پارکور از زیر مجموعه فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: در این خصوص خانواده ژیمناستیک از بیرون تصمیم گرفته است، برای مثال ورزش های رزمی مانند تکواندو، کاراته و... را به خاطر تشابه حرکات زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی قرار دادند. از طرفی فکر می کنند پارکور و تیرایینگ را هم به خاطر تشابه حرکات ژیمناستیک باید زیر نظر یک فدراسیون باشد.

وی با اشاره به اینکه ژیمناستیک سال ها است که خروجی نداشته و قهرمان ملی ندارد، خاطر نشان کرد: مربیان ژیمناستیک زمان زیادی است که به روز نشده‌اند،  تلاش نمی‌کنند و پیشرفتی درکارشان نیست. همچنین اینجور مربی ها هدف قهرمانی، قهرمان پروری و آماده کردن بازیکن برای مسابقات مهم را هم ندارند. کشوری مثل چین بازیکنانش را در هشت سالگی انتخاب می‌کند تا در ۱۸ سالگی بتوانند افتخار آفرینی کنند، اما در ایران چنین برنامه‌ای نداریم.

رییس انجمن پارکور اصفهان ادامه داد: ژیمناستیک ورزشی است که قوانین و مقررات زیاد دارد و هرکس بخواهد در این رشته کار کند باید سال ها خرج کند تا بتواند به جایی برسد، اما رشته ای مثل پارکور جذابیت هایی که دارد طرفدار بیشتری جذب می کند و به همین خاطر حتی افراد کم درآمد هم می توانند در آن فعالیت کنند چرا که هزینه ای مثل ژیمناستیک ندارد.

فتحی با بیان اینکه طرفداران ژیمناستیک کم شده اند و همه به سمت رشته ی پارکور می‌آیند تصریح کرد: برخی افراد با سیاست های خود می خواهند پارکور را زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک ببرند تا به حمایت مالی بیشتری برسند و به دلیل اینکه ژیمناستیک باید ورزشکاران زیادی داشته باشد آن ها سعی دارند بازیکنانشان را از پارکور تامین کنند. فدراسیون جهانی پارکور wfbf است، پس پارکور نیازی به حمایت های ژیمناستیک ندارد و حتی یک نفر از خانواده پارکور با این کار موافق نیست که زیر نظر ژیمناستیک باشد چرا که خروجی نخواهد داشت. ضمن اینکه هیچ بودجه ای به ما نمی رسد و ورزشکاران پارکور برای هر مسابقه و یا تمرین از جیب خود هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه من و مربیان دیگر برایمان فرق نمی‌کند که ژیمناستیک کاران در پارکور کارکنند، تاکید کرد: ما می خواهیم پارکور در اختیار خود پارکور باشد چرا که ژیمناستیک تنوع حرکات ما را ندارد. از طرفی فدراسیون ژیمناستیک چند سال پیش اعلام کرده که ورود پارکور کار به ژیمناستیک ممنوع است، زیرا پارکور کاران به وسایل آسیب می رسانند. فقط یک محیط آزاد برای تمریناتمان می خواهیم،  دوست داریم که با امکانات ژیمناستیک کارکنیم، اما آنها به دلیل اینکه خروجی ندارند سعی می‌کنند از راه پارکور خروجی هایشان را تامین و از ما سوء استفاده کنند.

کد خبر 354115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.