معین:مدیریت شهری لوله گذاری برای انتقال پساب از حریم رودخانه زاینده رود رااجرایی نمی داند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اجرای طرح بازچرخانی آب در رودخانه زاینده رود گفت: مدیریت شهری تنها در خصوص انتقال چهار متر مکعب آب از سد چم آسمان از این طرح حمایت می‌کند.

فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حریم و پل‌های تاریخی رودخانه زاینده رود ثبت ملی است و  هر گونه تعرض به این حریم تخلف است، اظهار کرد: اجرای طرح لوله گذاری در حریم و اطراف رودخانه زاینده رود امری غیرقابل انجام و بر هم زننده سیما و منظر شهر است و شهروندان را با مشکلات زیادی رو به رو می کند.

وی گفت: لوله گذاری برای انتقال پساب از کف و حریم رودخانه زاینده رود را اجرایی نمی دانیم، اما در صورت تاکید مدیریت استان برای اجرای این طرح پیشنهاد می دهیم از مسیرهای دیگر مانند اتوبان شهید همت، کنار اتوبان شهید کشوری و اتوبان صفه بدون هر نوع ضایعات و مشکلاتی این کار را انجام دهند، به علاوه اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده قرار است پساب از دو تصفیه خانه دیگر به منطقه آبشار منتقل و پمپ شود که باید اجرای خطوط در اولویت باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که آب از طریق لوله و به سرعت چهار متر مکعب در ثانیه از سد چم آسمان به اصفهان منتقل شود که طرحی اساسی و اصولی  است و باید در اولویت ویژه قرار گیرد. مدیریت شهری و شورای شهر آمادگی لازم را برای هر نوع مساعدت و کمکی در انتقال آب از سد چم آسمان به منطقه ناژوان دارد و این نظر وجود دارد که انتقال پساب به ناژوان بدون انتقال آب از چم آسمان به اصفهان، مشکلات بعدی را به همراه داشته باشد.

معین خاطر نشان کرد: بر اساس اظهارات طراح پروژه بازچرخانی آب در رودخانه زاینده رود، قرار است هر تصفیه خانه  ۱.۵ متر مکعب آب به سد آبشار پمپاژ کند و چنانچه تصفیه خانه آبشار بدون اجرای قسمت های دیگر آغاز به کار کند، تاثیر چندانی در رفع مشکلات خشکسالی و بی آبی شهر اصفهان ندارد. بنابراین انجام طرح های اساسی احیای زاینده رود و نیز مصوبات قانونی مثل جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در بالا دست، اجرای سد تونل سوم و اجرای تونل بهشت آباد می تواند راهی اصولی برای مقابله با بحران خشکسالی اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احیای دائمی رودخانه زاینده رود یکی از وعده‌های رییس جمهور به مردم اصفهان بود؛ وعده‌ای که به اعتقاد کارشناسان تنها با مدیریت یکپارچه رودخانه زاینده رود و کنترل برداشت‌های غیرمجاز امکان پذیر است، اما محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان که پیگیریهای زیادی را نیز در حوزه حل مشکل کم آبی استان داشته است، ۲۷ شهریور در جلسه‌ای با حضورنمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از طرحی سخن به میان می آورد که بر اساس آن با ۵۲ کیلومتر لوله گذاری در بستر رودخانه زاینده رود و بازچرخانی آب می‌توان آب را برای همیشه در رودخانه زاینده رود جاری ساخت. پس از رسانه‌ای شدن این طرح ، افراد زیادی نسبت به اجرای آن واکنش نشان داده و نظرات خود را به روش‌های مختلف اعلام کردهاند.

کد خبر 354111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.