وزیر علوم انتخاب شما نبود و مجری سیاست های شما نیست

نماینده مردم ملایر در مجلس خطاب به رییس جمهوری گفت: وزیر علوم در واقع انتخاب شما نبوده و ناچارا باید به دستور کسانی که وی را راهی این وزارتخانه کرده‌اند عمل کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، محمد کاظمی در  جلسه امروز یکشنبه -۱ مهرماه- مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: آقای رییس جمهور همه می‌دانیم که وزیر علوم آخرین نفر لیست چند ده نفره‌ای بود که شما از روی ناچاری به مجلس معرفی کردید و همان زمان دانشگاهیان کشور که به ناتوانی وزیر معرفی شده واقف بودند با یک خیزش مخالفت خود را اعلام کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور در توجیه این تحریم در مجلس اعلام کردید که معامله نکرده‌اید و از دانشگاه و آزادی در محیط علمی دفاع می‌کنید، اما عملکرد آقای غلامی خلاف این گفته شما را ثابت کرده است.

کاظمی تاکید کرد: صرف ‌نظر از ایجاد محیط پادگانی با همکاری برخی جریانات داخلی و عدم حمایت از دانشجویانی که به بهانه‌های مختلف از محیط دانشگاه بازداشت می‌شوند ایشان تصور می‌کند که هنوز در دوره تاریخی انتقام شخصی به سر می‌برد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی ادامه داد: وزیر علوم در ابتدای کار رییس موفقِ دانشگاه ملایر را به دلیل مخالفت با روش اداره دانشگاه بوعلی و عضویت در ستاد آقای موسوی عزل کرد و شما در دولت به ایشان گوشزد کردید که ابلاغ را بازگرداند، اما این اقدام صورت نگرفت.

وی افزود: گروه بازرسی ویژه‌ای را مأمور کردید که موضوع را بررسی کند، گروه معتمد شما بررسی و اعلام کرد که عزل آقای بابایی از روی عداوت و بغض شخصی آقای غلامی بوده و به وزیر دستور دادید که از ایشان در جای دیگری استفاده کند که این موضوع نیز عملی نشد؛ زیرا ایشان به واقع انتخاب شما نبوده و ناچارا باید به دستور کسانی که وی را راهی این وزارتخانه کرده‌اند عمل کند.

کاظمی ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی که باید روزهای شاد و پرامیدی برای دانشگاهیان باشد بدون هیچ مقدمه‌ای وزیر علوم، رییس فعلی را برکنار و فرد دیگری که در اردوگاه دولت تعریف نمی‌شود را راهی دانشگاه ملایر کرده است.

وی در ادامه گفت: همه دانشجویان و اساتید حامی دولت با این اقدام وزیر دچار بهت و حیرت شده‌اند. به معاون حقوقی خود اعلام کنید بیانیه‌های صادره توسط دانشجویان و ستاد تبلیغات انتخاباتی شما را به شما تقدیم کنند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی در پایان خاطر نشان کرد: آقای رییس جمهور، وزیر علوم شما مجری سیاست‌ها و دستورات دولت نیست، درخواست‌ می‌کنم اگر می‌توانید بزرگی را که بین مدرسه و مجلس قدرت تشخیص داشته باشد برای ارتباط این وزارتخانه و مجلس تعیین کنید بلکه تعامل بهتری برقرار شود.

کد خبر 354095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.