مذاکره با آمریکا معنا ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است در حاشیه اجلاس سازمان ملل بخواهند مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت بگیرد، چنین مذاکره ای به طور قطع منتفی است چراکه مذاکره با آمریکا معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک گفت: در حاشیه این اجلاس ممکن است بخواهند مذاکره‌ای صورت بگیرد، چنین مذاکره ای به طور قطع منتفی است چراکه مذاکره با آمریکا معنا ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید به رییس جمهور اعلام کنم که در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد توجه کافی به هدایت‌های مقام معظم رهبری داشته باشد چرا که فرمودند؛ «به مسئله برجام امید نبندید و قطع امید کنید و نگاه شک‌آلود داشته باشید.» برجام هدف نیست وسیله است و نمی‌تواند منافع ملی را تامین کند.

سالک همچنین تصریح کرد: تحریم‌های ایران به دلیل آن است که تیغ قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی و اسلام ناب جلوی سران آن‌ها قرار دارد، لذا تلاش مذبوحانه تروریستی می‌کنند، اما ما هیچ وقت مقاومت خود را تا محو اسرائیل رها نخواهیم کرد.

اساتید و معلمان فرهنگ جهاد و شهادت را تبیین کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی مصادف با هفته دفاع‌مقدس است، افزود: اساتید و معلمان فرهنگ جهاد و شهادت را تبیین کنند و دانش‌آموزان و دانشجویانی همچون «شهید محسن حججی» تربیت کنند. مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اگر این ملت در دفاع‌ مقدس پیروز نمی‌شدند ممکن بود ایران تا قرن‌ها رنگ خوشبختی را نبیند»، اما در سایه رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی جوانان مومن، شجاع، عالم، انقلابی، ولایت‌پذیر و امیدوار به آینده، با اطمینان به قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های کشور به گونه‌ای تربیت شده‌اند که توانسته‌اند قله‌های جهانی را فتح و تسخیر کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: عملیات کور جریان جنگ نیابتی گروه‌های تروریستی که در رژه با صلابت نیروهای مسلح در اهواز انجام شد منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از هم‌وطنان شد که تسلیت و تبریک عرض می‌کنم، هرچند این اتفاق نمونه‌ای دیگر از شکست مفتضحانه، خواری آمریکا، اسرائیل و عمال مزدور در منطقه است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس اضافه کرد: امت با بصیرت و همیشه در صحنه نظام جمهوری اسلامی ایران با وحدت کلمه و حول محور ولایت هرگز تسلیم تحریم‌های ظالمانه و تهدیدهای استکبار جهانی نخواهند شد و با «هیهات منا ذله» در مقابل آن‌ها مانند گذشته می‌ایستیم.

به وضعیت آب اصفهان رسیدگی نکنید، عواقب آن به عهده شماست

نماینده اصفهان همچنین خطاب به رییس جمهور و وزیر نیرو هشدار داد: وضع تامین آب برای کشاورزان استان اصفهان به ویژه حوزه انتخابیه حقیر بسیار نگران‌کننده است. ناراحتی‌های ناشی از بیکاری بیداد می‌کند. اگر سریعا رسیدگی و اقدام سریع نکنید، عواقب آن به عهده شماست. به مطالبات کشاورزان پاسخ مثبت دهید.

سالک ادامه داد: ما مصوبات قانونی کم نداریم؛ مثلا قانون توزیع عادلانه آب یا مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب. علی‌رغم ده‌ها بخشنامه و جلسات، وعده‌ها و وعیدها احساس می‌کنم دولت یا نمی‌خواهد یا اراده ندارد که مشکل مردم را حل کند.

نماینده اصفهان در پایان گفت: هر چه سریع‌تر جهت انتقال آب به فلات مرکزی با تکمیل سند تونل سوم، بهشت‌آباد و تامین آب از خلیج فارس و یا مکان‌های دیگر که فازهای عملیاتی آن مورد مطالعه قرار گرفته است، اقدام شود.

کد خبر 354093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.