۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
نمایش پرده خیالی عاشورا

پرده خیالی نگاری عاشورا اثر داوود زندیان در موزه هنر های معاصر اصفهان به نمایش گذاشته می شود.

 به گزارش ایمنا، سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای با تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقاشی «خیالی‌نگاری» تغییر نام داد و آثاری که در این سبک کار می شود با این نام خوانده می شود.پرده خیالی نگاری عاشورا یکی از آثار داوود زندیان است که از گنجینه موزه هنرهای معاصر از یک مهر ماه به نمایش گذاشته می شود.

داوود زندیان یکی از هنرمندان بنام است که از کودکی نقاشی کرده و اولین اثر خود را در سن ۱۵ سالگی فروخته است وی با گروه‌های “روشنفکری”، مثل “سینما آزاد” و “مرکز فرهنگی رادیو تلویزیون” و بعدها با “دفتر مطالعات فرهنگی” (اصفهان) آشنا شده و همکاری می‌کرد، اما در نقاشی همچنان راه خود را می‌رفت؛ زندیان از سال ۱۳۶۶ از ایران رفت و پس از ۲۰ سال به ایران بازگشت و نمایشگاهی از آثار خود در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا کرد، در این نمایشگاه به وضوح تغییر این نقاش بومی را حس کرده و این تغییر از جمله در ابعاد تابلوها کاملاً مشهود بود.

گرایش به ابعاد بسیار بزرگ، که نه تنها خریدار نداشت، حتیدر هر نمایشگاهی هم جا نمی‌گرفت، نشان می‌داد که زندیان دیگر در بند نمایش و فروش تابلوها نیست. این گرایش از آنجا مایه می‌گیرد که نقاش، خود را و قلم موی خود را در پهنه‌های وسیعتر آزادتر می‌بیند. او از دو چشم‌انداز فروش آثار و خواست خریدار از یک طرف، و آزادی در آفرینش و سرسپردن به نقاشی از طرف دیگر، این دومی را برگزیده است. به عبارت دیگر، شاید بتوان گفت: او رفاه را فدای لذت کرده است.

کد خبر 354015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.