تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به جاده ورنامخواست_سفید دشت

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان گفت: با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی و پیش بینی اعتباری که مسئولان امر در شهرستان داشتند، موافقت ضمنی دریافت اعتبار حدود سه میلیارد تومان برای ایمن سازی اولیه مسیر از جمله احداث شانه های خاکی، نصب نیوجرسی و ... کسب شده و در مراحل اجرایی شدن قرار دارد.

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: بخشی از مشکلاتی که امروز در این شهرستان با آن مواجه هستیم در بحث های مدیریتی برای رفع چالش ها و معضلات بوده و باید توجه داشت رفع مشکلات خرد و کلان نیازمند مدیریت جهادی است.

وی افزود: بعضی مشکلات شهرستان لنجان،  ساختاری است و اگر به کندی رفع می شود به دلیل محدودیت های اعتباری یا مشکلات کهنه ای است که نیازمند رفع چالش های پیش رو بوده است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت جاده ورنامخواست_سفید دشت، تصریح کرد: یک دلیل تاخیر چندین ساله در دو بانده شدن جاده ورنامخواست_سفید دشت وجود مشکلات قدیمی است که از ابتدای این پروژه با آن بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات پیش روی این پروژه، مشکل صنایع دفاع و اداره کل راه و ترابری آن زمان در راستای آزادسازی مسیر بود که برطرف کردن این اختلاف مهم سال ها زمان برد و با پیگیری های متعدد و برگزرای جلسات مختلف در شهرستان لنجان و مرکز کشور توانستیم این مشکل را رفع کنیم.

کوهکن اضافه کرد: البته این نکته مهم و اساسی را نیز نباید فراموش کرد که وجود چند ده هزار پروژه نیمه تمام در کشور و کمبود اعتبارات دولتی نیز یکی دیگر از مسایلی است که اجرای پروژه جاده ورنامخواست_سفید دشت با آن مواجه بود و قطعا با اوراق قرضه و اعتبارات قطره چکانی نمی توان این حجم پروژه نیمه تمام در کشور را یکباره به اتمام رساند.

وی سعی در بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی را همسو با اجرای سیاست های «اقتصاد مقاومتی» دانست و عنوان کرد: اتمام پروژه هایی که در شهرستان لنجان با جان مردم سرکار داشته باشد در اولویت قرار دارد در این راستا یکی از پیمانکاران بومی و سرشناس برای تکمیل این پروژه انتخاب و کار نیز پیشرفت هایی داشته است که البته با توجه به هزینه هایی که پیمانکار این پروژه داشته امروز نیازمند تزریق اعتبار است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتمام پروژه و پیش بینی اعتباری که مسئولان امر در شهرستان داشتند، موافقت ضمنی دریافت اعتبار حدود سه میلیارد تومان برای ایمن سازی اولیه مسیر از جمله احداث شانه های خاکی، نصب نیوجرسی و اقدامات لازم دیگر کسب شده و در مراحل اجرایی شدن قرار دارد.

وی یادآور شد: اولویت در شهرستان لنجان برطرف کردن ضعف نقاط حادثه خیز بوده و اجرای پروژه پل غدیر، گواه این ادعا است و برای اتمام و در راستای تکمیل و بهره برداری از این پروژه اقداماتی چون ملاقات با وزیر، استفاده از اوراق قرضه و ... در دستور کار گرفت تا کام مردم شهرستان و مسافران با ترددی ایمن در این مسیر شیرین شود.

کوهکن متذکر شد: رفع نقص های سه راهی زمان آباد، سه راه قایقرانی و... نیز در دستور کار قرار گرفته؛ همچنین برای ایمن سازی جاده الله آباد نیز اعتبار تخصیص یافته و به زودی مشکلات این مسیر برطرف خواهد شد، اما واقعیتی که همه باید به آن توجه کنند مسئله کمبود اعتبارات است که باعث کاهش سرعت اجرا و تاخیر در تکمیل پروژه های مختلف می شود.

کد خبر 353999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.