آمادگی متروی تهران و حومه برای مهرماه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از آمادگی کامل این ناوگان برای ارائه خدمات حداکثری در آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

به گزارش ایمنا، فرنوش نوبخت با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای طرح استقبال از مهر در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از مدتی پیش آغاز شده است، اظهار کرد: استفاده حداکثری از توان مترو، آمادگی برای اعزام قطارهای فوق‌العاده در زمان‌های پرتردد، انجام تعمیرات و بهینه‌سازی فضای ایستگاهی از جمله اقدامات این طرح است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تردد دانشجویان از استان البرز به استان تهران و بالعکس، هرسال با آغاز سال تحصیلی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد به مسافران خط پنج مترو افزوده می‌شود، افزود: ۷۰ درصد مسافران خط ۵ (گلشهر- تهران) تمایل به استفاده از قطارهای تندرو دارند و به همین منظور از ابتدای مهرماه دو قطار تندرو از مبدأ ایستگاه کرج به برنامه حرکت قطارهای این خط افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه ساعت اعزام این دو قطار تندرو ۶ و ۳۵ دقیقه و ۷ و ۱۵ دقیقه صبح است، خاطرنشان کرد: ساعت فعالیت خط پنج متروی تهران و حومه نیز نیم ساعت زودتر از سایر خطوط و از ساعت پنج صبح آغاز می‌شود که امیدوار هستیم با این کار شاهد کاهش ازدحام جمعیت در ساعات اولیه صبح در این خط باشیم.

نوبخت با اشاره به اینکه ایستگاه‌های متروی تهران وحومه به طور کامل برای پذیرش حجم بالای مسافران در مهرماه آماده شده‌اند، تصریح کرد: در هفته اول مهرماه تعدادی از پرسنل شرکت با فرم مشخص در ایستگاه‌های منتخب مترو حضور دارند تا در مسیریابی دانش‌آموزان و دانشجویانی که برای تردد خود این سامانه را انتخاب کرده‌اند کمک کنند.

وی اظهار کرد: آماده‌سازی ایستگاه‌ها از نظر روشنایی، پله‌های برقی، آسانسور و آب سردکن‌ها و گویاسازی تابلوهای راهنما در ایستگاه‌های تقاطعی مترو و همچنین نظافت ایستگاه‌ها و قطارها نیز انجام شده است و تمامی ایستگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان و مسافران متروی تهران و حومه هستند.

کد خبر 353994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.