۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
یک هفته با احمدرضا درویش

"هفته فیلم احمد رضا درویش" همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار و فیلم های برجسته این هنرمند در سالن سوره اکران می شود.

 "هفته فیلم احمد رضا درویش" هم زمان با هفته دفاع مقدس با همکاری دفتر تخصصی سینما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری استان اصفهان برگزار می شود.

از یکم تا ۶ مهر ماه فیلم های "آخرین پرواز"، "کیمیا"، "سرزمین خورشید"، "متولد ماه مهر" و "دوئل" ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری اکران و در آخرین روز از این ویژه برنامه؛ آثار احمدرضا درویش با حضور این فیلمساز برجسته کشورمان نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایمنا، احمد رضا درویش در شهر همدان متولد شد و در رشته گرافیک و معماری فارغ التحصیل شده است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش های تلوزیونی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۳ برای سالها فعالیت فرهنگی نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر دریافت کرده است. اولین کار سینمایی درویش "آخرین پرواز" بود که در سال ۱۳۶۸ کارگردانی آن را بر عهده داشت. "متولد ماه مهر"  در سال ۱۳۷۸ ششمین اثر وی به شمار می‌رفت که با استقبال جوان‌ها و با واکنشهای مختلفی از طرف منتقدان، دست‌اندرکاران سینما و مسئولان فرهنگی روبه‌رو شد. "دوئل" که از آن به عنوان عظیم‌ترین فیلم ژانر دفاع مقدس یاد می‌شود در سال ۱۳۸۲ با کارگردانی درویش ساخته شد. فیلم نامه دوئل، یکی از فیلم نامه‌های بسیار خوب، در چند دهه اخیر سینمای ایران است.

کد خبر 353990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.