تجهیز ۵ شعبه از بانک‌های اصفهان برای نابینایان

قائم مقام انجمن نابینایان ایران گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از بانک ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده اند در صورتی که بنا به مصوبه سازمان ملل متحد که دولت های عضو این انجمن را موظف به ایجاد شرایطی برابر برای افراد معلول با سایر افراد جامعه می کند.

مسعود شادکام در گفت‌وگوبا خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر پنج شعبه از تعداد ۹۰ شعبه ای که در کل کشور، مخصوص به معلولان نابینا است در شهر اصفهان قرار دارد. پنج شعبه شامل بانک های سپه، تجارت، کشاورزی، آینده و بانک شهر است و معلولان می توانند بدون نیاز به همراه داشتن فرد امین از تمامی خدمات بانکی از طریق یک دستگاه برجسته نگار که دارای خروجی صوت و بریل است بهرمند شوند، ولی برای دریافت دسته چک، وجود یک فرد امین در کنار نابینایان الزامی است.

وی درارتباط با فعالیت های انجمن نابینایان ایران  افزود: در پنج سال گذشته طی جلسات متعددی که در خصوص بحث مناسب سازی با بخش IT ( اطلاعات فناوری ) بانک ها که در حدود ۱۲۰ ساعت به طول انجامید، بانک های بسیاری متقاعد به همکاری با این انجمن شده اند که اولین آنها پست بانک و به پیروی از آن بانک‌های دیگری نیز شروع به تجهیز شعب در سراسر کشور برای ارائه خدمات به معلولان نابینا کرده اند.

قائم مقام انجمن نابینایان ایران با اشاره به بخشنامه‌ای از طرف بانک مرکزی که تمامی بانک‌ها را موظف به همکاری با این انجمن کرده است، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از بانک ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده‌اند و نباید بانک‌ها صرفاً به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شوند و منافع را در نظر گیرند؛ بلکه بنا به مصوبه سازمان ملل متحد که دولت های عضو این انجمن را موظف به ایجاد شرایطی برابر برای افراد معلول با سایر افراد جامعه می کند، تمامی بانک های کشور وظیفه دارند که این امکانات را در اختیار این معلولان قرار دهند تا این بخش از جامعه نیز بتواند در شهر حضور پیدا کرده و امور خویش را انجام دهند.

شادکام افزود: انتظار می رود که در تمامی مراکز استان ها به ویژه در محیط هایی از جمله بهزیستی، بیمارستان و ... که رفت و آمد نابینایان بیشتر است، حداقل یک شعبه به این سیستم مجهز شده تا بتواند پاسخگوی نیاز این افراد باشد. وی اما امیدوار بود که در دراز مدت تمامی بانک ها در مراکز استان ها، باجه ای را به خدمت رسانی به نابینایان اختصاص دهند.

کد خبر 353979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.