لزوم تغییر نگاه شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه‌سواری علاوه بر نقش‌آفرینی دستگاه های ذی‌ربط، استقبال و توجه جدی شهروندان را می‌طلبد و تلاش یک سویه کارساز نخواهد بود.

به گزارش ایمنا، مجتبی بهاروند پیرامون روز ۳۱ شهریورماه که به عنوان "روز جهانی بدون خودرو" نامگذاری شده است، اظهارکرد: هدف از این نامگذاری، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواریو روی آوردن به سوی حمل و نقل پاک است؛ بواسطه چنین روزهایی شهروندان به عدم استفاده از وسائل شخصی تشویق می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش روزافزون تعداد خودروهای سواری و به ویژه خودروهای تک‌سرنشین در کلانشهرها و بویژه مشهد هستیم، گفت: بدون شک این افزایش، اثرات بسیار منفی برای شهر و شهروندان درپی خواهد داشت و شاخص های سنجش هوا گواه بر این مدعاست.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت بالای گسترش فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه در میان شهروندان، تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای شهر مشهد در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد؛ بعنوان مثال تاکنون جلسات متعددی با سمن‌های فعال در زمینه دوچرخه‌سواری برگزار کرده‌ایم و با برگزاری دوچرخه‌سواری خانوادگی سعی در تسری دادن این فرهنگ در میان شهروندان عزیز بوده‌ایم.

بهاروند افزود: گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه‌سواری علاوه بر نقش‌آفرینی دستگاه های ذی‌ربط، استقبال و توجه جدی شهروندان را می‌طلبد و تلاش یک سویه کارساز نخواهد بود؛ شهروندان باید نگاه خود را به این حوزه تغییر دهند تا با این تغییر، آسمانی آبی و هوایی پاک را به یکدیگر و فرزندان خود هدیه دهند.

 رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه امیدواریم فردا، ۳۱ شهریورماه، مقدمه‌ای باشد تا پویش مردمی #سه‌شنبه‌-های-بدون-خودرو پررنگ‌تر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود و حتی به روزهای دیگر هفته نیز تسری یابد، گفت: با سردی هوا و شکل‌گیری وارونگی دما بدون شک شاهد آلودگی شدید هوا در شهر مشهد خواهیم بود اما این امر با همراهی شهروندان قابل کنترل است.

بهاروند صحبت های خود از همه اقشار مختلف جامعه و شهروندان خواست تا فردا با استفاده از حمل و نقل عمومی و اجتناب از خودروهای شخصی، روز پاک و سبزی را به ارمغان آورند.

کد خبر 353976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.