کاهش ۲۲ واحدی غلظت آلاینده‌ها در هوای اصفهان

کارشناس مسئول کیفیت هوای محیط زیست استان اصفهان گفت: امروز حجم آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان نسبت به روز گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز (شنبه)  شاخص آلاینده  های موجود در هوای اصفهان بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است، اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده های هوا در این شهر نسبت به روز گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای استان در سه روز گذشته با توجه به وزش بادهای شدید و گرد وغبار در شرایط نامناسبی قرار داشت، افزود: میانگین غلظت آلاینده های ذرات معلق در هوا در ۲۸ شهریور  بر روی عدد ۱۰۸، روز ۲۹ شهریور  بر روی عدد ۱۵۵ و روز ۳۰ شهریور بر روی عدد ۱۰۶ قرار داشت.

کارشناس مسئول کیفیت هوای محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: کیفیت هوای اصفهان در روزهای  ۲۸ و ۲۹ شهریوماه برای گروه‌های حساس ناسالم و در روز ۳۰ شهریور برای عموم مردم ناسالم گزارش شد.

وی با بیان اینکه آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با توجه به شرایط اقلیمی شهر اصفهان از علل عمده آلودگی هوای این شهر به شمار می‌رود، افزود: باید توجه داشت که گازهای سمی اولویت اصلی در آلودگی شهر اصفهان نیست.

مزارع با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر وزش باد و گرد و غبار را نمی‌توان اساس آلودگی هوای اصفهان در نظر گرفت، ادامه داد: تعیین میزان آلودگی هوا بر اساس ثبت در نقشه ها است که در سازمان محیط زیست شاخص آلودگی هوا را اندازه گیری و اعلام کنیم.

کد خبر 353960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.