پلمب کارگاه‌های مشروب سازی در نجف آباد

نجف آباد- دادستان نجف آباد گفت: چندین کارگاه تولید مشروبات الکلی که در بعضی باغات نجف آباد فعال بودند به همراه چند مغازه توزیع کننده و یک تالار در ماه های اخیر پلمب و با عوامل آن برخورد قضایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، محمدرضا توکلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشروبات الکلی جزء ۹ جرمی بوده که دارای بیشترین پرونده در این شهرستان است، اظهار کرد: با شناسایی و دستگیری باندهای فساد برخوردهای قاطع و موثری با آنان صورت گرفته و علاوه بر پلمب چندین باغ و منزل مسکونی، پرونده متهمان بازداشت شده نیز در دستور بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وجود چنین معضلاتی در شهر مذهبی و شهید پرور نجف آباد بسیار ناخوشایند است، ادامه داد: برخورد با استفاده نادرست از اسلحه های شکاری دارای مجوز یا تعداد زیادی اسلحه غیر مجاز از دیگر اقدامات جدی دادستانی است که در بسیاری موارد به لغو مجوز یا ضبط سلاح ها منجر شده است.

دادستان نجف آباد از تقویت آموزه های دینی در بین اقشار مختلف مردم به عنوان راهکاری موثر در کاهش جرایم خرد و کلان نام برد و ادامه داد: بخش قابل توجهی از پرونده ها مربوط به اغفال مالی یا اخلاقی اقشار مختلف در فضای مجازی است و یا در بسیاری از موارد شهروندان به دلیل عدم تسلط به مسائل حقوقی یا استفاده از وکیل در جریان داد و ستدهای مالی خود با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

وی کمبود نیرو و فضای فیزیکی را مهم‌ترین مشکلات دادگستری شهرستان عنوان کرد و افزود: طبق قانون باید چهار بازپرس داشته باشیم، اما با یک نفر ادامه کار می دهیم و از لحاظ شرایط فیزیکی نیز گاهی دو دادیار در یک اتاق کار مشترک فعالیت کرده اند.

توکلی با اشاره به اضافه شدن سه شعبه دادیاری به شعبه های این شهرستان افزود: در راستای رفع مشکلات موجود، برخی نیروهای شهرستان که به دیگر نقاط مامور شده بودند با پیگیری صورت گرفته به محل کار خود بازگشته اند و در مواردی نیز شاهد تغییرات پرسنلی جهت افزایش بازدهی کار بوده ایم.

وی انجام سریع و با کیفیت کار مردم را مهمترین دغدغه این مجموعه دانست و اظهار کرد: بسیاری از نقاط کشور با چنین مشکلاتی مواجه هستند، اما به نظر می رسد شهرستانی با جایگاه و پتانسیل های خاص نجف آباد نیازمند توجه ویژه مسئولان استان و کشور جهت رفع این محدودیت ها باشد.

توکلی تصریح کرد: طولانی شدن روند صدور احکام می تواند تاثیر نامطلوبی در اثربخشی مجازات تعیین شده داشته باشد.

کد خبر 353907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.